hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


lajos - 2003-11-10 20:39:00

Kedves Pole!
Csak elmaradt valami információ.A JAWA szabályzó fém teszére van kötve a tekercsek vége így nem kell külön gondoskodni a - pólus bekötéséről mivel a rögzítő csavarokon keresztül megkapja a testet.
Az általad említett szabályzót nem ismerem, de az elektronika működéséhez elengedhetetlen a - pólus jelenléte. Nem tudom, hogy a fém felerősitö lapra ki van e vezetve, de Attila ismertetője alapján nem okozoz hibát, ha a D- -ra - azaz testet kötsz.
Még egy apróság:az elektronikus szabályzóban a viszáram kapcsoló egy dióda. Ha szilícium 0,7 V, ha germánium 0,3-0,4 V esik, ennek a terhelő áramnál van jelentősége. Ahány Amper annyiszor 0,7 W a veszteség, ami a dinamó teljesitményéből jön le.(pl reflektor izzó teljesitmény megválasztása)
Be kell kötni a fesz. szabályzót, a gépet beindítva feltöltött akkumulátornál mérjük az akkkumulátor + sarka és a test között a feszültséget. Értéke: amekkorát gyárilag beállítottak rajta, de nyugalmi állapotban az akku, fesz.6,6 V. 7,2 V-tol magasabbat nem ajánlanak, az intenzív gázfejlődés miatt, tehát 6,9-7,2 V között megfelelő világítással. Ismert forgórész teljesítmény esetén érdekes információt nyújt ha a terhelő áramot is megméred. a műszer méréshatára legalább 10 A legyen.A szabályzó +D és hozzá kötendő vezeték közé kell kötni a műszert a vezeték felé legyen a műszer + kivezetése. Alacsony fordulaton nem szabad a műszernek megkisérelni ellenkező irányba kitérni mert akkor az áramkapcsoló nem jó, kisütné az akkut mert motorként pörgetné a dinamót.
Na és most lehet számolni. A terhelő áram I (A), szabályzott feszültség U (V). UxI=P(W) + Ix0,7=veszt.(W)
Össze kell vetni a forgórész teljesítményével. Szakirodalom szerint a dinamó bizonyos mértékig túlterhelhető ( enyém 50 W-os 9.5 A 6,9 V 66W mechanikus szabályzóval, kommutátornál a vezetékek forrasztása kiolvadt, megfelelő méretűre köszörült szög és kalapács segítségével bepréseltem a kommutátorba. Azóta működik.
Kicsit hosszúra sikerült.
Jó munkát és sok türelmet Laci
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu