hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-10-31 16:55:05

Hello
Földre (testre) semmi esetre sem! Ez generátor nem dinamó!!!!
A generátor az meg generátor, és a többi az csak a sallang! :-)
Van sok fajta, de az elv ugyanaz.
Az a relé amit írsz a visszajelzéshez kell, ez(csillagpont) az MZ-n nincs kivezetve, hanem a gerjesztő szálon van egy izzó, ami a + és a gerjesztő szál közé van kötve, és ez adja az alap gerjesztést, majd amikor tölteni kezd, csak akkor kapcsol a fesszab, és akkor a + (fesszabon át) megjelenik a gerjesztőszálon, és az izzó ettől ugye elalszik.
A dolog hátránya az, hogy ha kiég az izzó, az egész folyamat nem indul meg, és nincs töltés. vagyis ha gyújtásra rakod, és nem világít a visszajelző akkor ha elindítod a gépet akkor sem fog tölteni.
A jaffán (és a többi épesszű generátoron) meg a csillagponton van egy relé ami ha gyújtási áramot kap be van húzva, és a rákötött visszajelző világít, ha a generátor tölt akkor megjelenik a csillagponton a zeus (váltóáram) ettől a relé elenged az izzó meg elalszik. Ez ugye jobb megoldás! Én át is kötöttem a MZ-t ilyenre!
Mivel a te véleményeddel szemben ugyan olyanok, ezért az MZ-n ha ráforrasztassz a csillagpontra egy vezetéket, és a másik felére teszel egy relét+ jawa fesszabot...(én ladát használtam) na akkor ugyan olyan lesz mint a jawa. (bekötésre)
És fordítva, ha Jawan hanyagolod a relét, és MZ fesszabot raksz rá....stb akkor ugyanúgy fog működni mint a MZ.
Szóval ha lecsupaszítod a generátort ugyanaz a szerkezet mind a kettő.
Az ellenálásokat meg lecsupaszítva illik méregetni.
Vagyis a relét(meg minden mást is) le kell venni mielött a tekercsek ellenálását mérjük.
Gondoltam ez elég egyértelmű, így nem tértem rá ki.
De akkor most azt is megjegyzem, hogy az ellenálást a tekercsek végén kell mérni, nem a diodák elött(ezeket is le kell ugye kötni!!), mert a saruk érintkezései, és a vezeték ellenálása miatt már ott is más!!

Üdv Attila

Ui.Van valami olyan érzésem, hogy ezt már valahol írtam. Nem itt?
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu