hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 11. szombat 
Ágota

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


pdaranyi - 2005-04-27 10:50:32

"A vita arról szól, hogy dinamónál a gerjesztett tekercs végén kell e lennie az egyenirányító szerkezetnek(kommutátor) vagy lehet egy csúszógyűrű után."

A 638-as Jawa-nál a sem a csúszógyűrű előtt, sem utána nincs egyenirányító. Egyenirányító az "állórész után" van, mert ott van a termelt áram. Csúszógyűrű a rotoron van, oda megy a gerjesztőáram.

És az nem baj, hogy (ha jól tudom) a 634-esnél a sztator van gerjesztve és a rotorról van leszedve a termelt áram, a 638-nál a rotor van gerjesztve és a sztatorról van leszedve a termelt áram.
Ettől még lehet mindkettő dinamó?

Elnézést ha pongyola a fogalmazásom, de laikus vagyok a témában, ha ez eddig nem lett volna világos. :)


Üdv!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu