hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 11. szombat 
Ágota

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2005-04-26 19:51:45

Ne haragudj Bandita, de oltári nagy butaságot írtál.Nem fogalmaznék ilyen keményen, de te is lehurrogtad a szerencsétlen kérdezőt tudatlansága miatt.. Párszor már ezen a weblapon is le lett írva, mi a különbség a generátor és a dinamó között. A dinamó a generátorok egyik alfaja.Tehát minden dinamó generátor is egyben. A generátor elve az, hogy mágneses mezőben forgatunk pár tekercset, így áram indukálódik. Ha ezt a mágneses mezőt a generátor saját árama hozza létre egy gerjesztő tekercsben úgy dinamóról beszélünk. Minden generátorban a tekercseken váltó áram keletkezik. Az íggy keletkezett áramot vagy rögtön kivezetik, akkor a generátor váltóáramú, vagy úgy nevezett kommútátor kapcsolgat ja mindig úgy, hogy a végén egyen áram jön le. Ez az egyem áramú generátor.Ha az egyenáramú generátor dinamó, akkor egyen áramú dinamónak nevezzük. Ilyen van pl a 634 jawában.A Generátorok egyenirányítóját a nagy hűtő felület szügségletük miatt nem szokták a generátorba beépíteni, legfeljebb ha a kommutátort mechanikus egyenirányítónak tekintjük.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu