hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 11. szombat 
Ágota

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-04-25 18:27:13

Öregapó !
Te kevered a gőzekét a fazonnal. (és nem olvasod el rendesen, azt amire válaszolsz). Én azt írtam, hogy a 6V-os jawa dinamót cseréltem le 6V-os MZ dinamóra. Tökéletesen felmegy a jawa dinamó helyére, a főtengely végén a kúp is ugyanakkora, mindössze az állórészt kell megemelni 2mm-rel, ezt pedig egy 2mm-es alu lemezből lombfűrésszel kivágott gyűrűvel oldottam meg. (a főtengely kúpját meg akkor sem basznám el, ha nem stimmelt volna, hanem esztergáltattam volna egy közbetétet) Egy bontott MZ dinamó meg kijön olyan 3-4000 Ft körül (egy multiméter elég a vásárlás előtti teszthez), a hozzá való elektronikus fesszabályzó meg a Futár boltban 3100 Ft, és nem szokott vele gond lenni, de ha mégis, akkor az garis.
Kb. 6000 Ft-ból kijön tehát a Jawara egy megbízható 6V-os töltés, és a hozzá tartozó masszív állórészre pedig már egy mechanikailag stabil elektronikus (hallos) gyújtásjeladó szerelhető fel, az elektronikához meg adott lesz a negatív testelés. Én ezt írtam.
Egyébként persze, hogy összeadtam, nekem évek óta bent van. A csepptankos 350-es jawaban az MZ dinamó, a hall jeladó+mágnes, a e-gyújtás és az e-feszszabályzó összesen kijött 15 ezer forintból és cserébe kaptam egy megbízható 6V-os töltést, és egy nagyon pontos, utánállítás mentes, üzembiztos gyújtást. 3 év és 16ezer km alatt még egyszer sem kellett hozzányúlnom. A barátnőmmel bejártuk vele Erdélyt, a Fogarasokat, a Duna-deltát és Szlovákiát. Sokszor mentünk olyan helyeken, ahol ha lerobbanunk, magunkra vagyunk utalva. És úgy érzem ez a 15 ezer ft-os "befektetés" bőven meghozta a gyümölcsét.
Egyébként pedig én dinamónak az állórészel gerjesztett és a forgórészen egyenáramot termelő szerkezetet hívom. A generátor egész más ott a forgórész végzi a gerjesztést, és a váltóáramot az állórész tekercsei termelik.

Az áramkapcsoló helyére bekötött dióda pedig tényleg sokat javít a töltésen, hiszen a leggyengébb pontot, az áramkapcsolás problémáját oldja meg.
De attól még a fesszabályzás mechanikus marad, és a gyújtást továbbra is megszakító vezérli.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu