hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 10. péntek 
Melánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-04-05 12:28:48

Kedves Peti (... hamár névrokonok vagyunk).
Arra kérnélek, hogy ne írj le olyat, amiben nem vagy biztos, vagy nem tudod alátámasztani.
Amellett, hogy a félinformációkból és ilyen-olyan emberi hibára visszavezethető rossz tapasztalatokból táplálkozó "tévhitek" egyszer az őrületbe kergetnek, sok segítségre szoruló embert (és motort) egy-egy ilyen fennen hirdetett "tévhit" foszt meg a megoldástól.

A tévedések elkerülése végett :

1. Az MZ gyújtás nem tirisztoros, hanem tranzisztoros (és egyébként is ETZ).
2. Az MZ ETZ tranzisztoros gyújtást nem kell elfelejteni, nagyon is okos és megbízható dolog.
3. Egyáltalán nem igaz, hogy pörgős mocira találták ki. Igaz, hogy 12-ezren is működik (egy 400-as Benelliben :), de attól az a gyújtás Jawara is (250/350) tökéletes, csak el kell készíteni 6V-osban.
4. Az MZ ETZ tranzisztoros gyújtás nem konstrukciós tévedés, lásd 2.-es pont.

Szóval csak óvatosan, ha valamiről kijelentjük, hogy szar.

Öccsebogyó !

Az 559-es pozitív testelésű, dinamóra szerelt, egyoszlopos, mechanikus szabályzójának gyenge pontja az áramkapcsoló, sajnos szinte lehetetlen úgy beállítani, hogy eleget (megfelelő fordulatról) töltsön és megbízható is legyen (ne égjen le). Veled a jobbik dolog történik.
Legegyszerűbb (és legolcsóbb) megoldás, hogy az áramkapcsolót ki kell váltani egy félvezetővel, így az áramkapcsolás megoldott, a fesszabályzót pedig innetől kezdve elfogadható pontossággal be lehet majd állítani. Ez a megoldás olcsósága ellenére már jó eredményt ad. A fesszabályzó és a gyújtás (lévén mechanikus szerkezetek) idővel lehet, hogy el fognak állítódni, de nagy problémát már nem okoznak.

12V-os átalakításon szerintem sokan gondolkoztak, de az nem egyszerű, főleg a méretek miatt. Igazából nem is olyan szükségszerű, mert egy 6V-os rendszert is meg lehet csinálni megbízhatóra, és a Trabi-ból/ETZ-ből ismert tranziszoros, Hall-jeladós gyújtást is hozzá lehet illeszteni. Ha az egészet még kiszépítjük egy kisipari elektronikus fesszabályzóval (ez az MZ dinamókhoz jó), akkor egy gyakorlatilag karbantartásmentes töltés- és gyújtásrendszert kapunk 6V-on. Persze erre azért költeni kell valamennyit, de olyan 15e körül már ki lehet hozni az egészet.

Ajánlom figyelmedbe a
www.e-gyujtas.fw.hu oldalt. Az oldal még nem teljes, de dolgozok rajta. Olvasd hozzá amit, a Motor elektronika fórumban írtam róla.
Én ennyit tudok válaszolni a kérdésedre így hirtelen. Ha még bővebben érdekel, mondjuk a konkrét kivitelezés, akkor tudok segíteni, ha az időm engedi.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu