hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


lajos - 2004-12-05 13:14:55

Kedves Jó Motoros Társak!
Igazán röstellem, hogy műszaki probléma hogyan tovább megoldása helyett sehova sem vezető vita alakult ki ahelyett, hogy, további ötletet, tanácsot adott volna a szabad vélemény nyilvánítás mellett azt kiegészítve nagy tapasztalatú, motoros társam. Nos, megteszem én a kiegészítést. Ha zárlatot tételezünk föl a rendszerben az lehet:állórészben, forgórészben, fesz.szab.-ban, vezeték rendszerben.
Elhárítás a vezeték rendszerben:61-ből kiötni a vezetéket, és próba.
Még egy próbálkozás hátha az előző tulajdonos (-) testeléssel használta a gépet és nem sikerült elsöre átdelejezni azaz a visszamaradó mágnesség polaritását megváltoztatni.
Mindkét vezetéket ki kell kötni a fesz.szab-ból ( (-) nehogy zárlatot okozzon, bár hárítására találták ki a biztosítót). Méres a 61 ponton. Mutatós műszer esetén javaslok polaritás váltást is. Ha fölgerjed: és + feszt ad le, leállás, 51-re (-) visszakötése, fesz. szab. fegyverzet (mozgó érintkező hivatalos neve) megnyomásával helyes pólusú remanens mágnestér kialakítása. Próba. Ha jó 61-hez érinteni egy pillanatra a korábban rákötött vezetéket. Ha szikrázik (nem ez a korrekt eljárás,de a célnak megfelel) zárlat van rajta meg kell keresni. A hogyanra kérdés esetén rátérek.
Ha nem működik továbbra sem: dinamó szétszedése, állórész, forgorész, fesz. szab. ellenőrzése. Ez némi jártasságot,
követel mert testzárlatot ellenállás mérövel vagy hálozati feszültséggel, próbalámpával ellenőrzik ami tapasztalatnaság estén AGYONÜTŐSSÉ válhat ezért nem is írok róla. Forgórész menetzárlatot egy erre szolgáló készülékkel vizsgálják. Hibás fesz.szab. esetén javaslom a kétoszlopost, mivel korrektebbül, egyszerűbben lehet beállítani és elfér az ülés alatt, de eből két fajtával találkoztam aktualitása esetén írok rólauk.
Tapasztalat:a forgórész hibásodik legtöbbször (tekercselését Délalföldön 4-5 eFt körül végzik, vagy uraságtól levetett (megbízható helyről) akkor már 70 W-os forgórészt kell szerezni. Dinamós gépekről szerzett tapasztalatommal állok minden kedves motoros társam rendelkezésére. Remélem elég gyakorlatias tanácsot adtam. Jó munkát jó egészséget és sok benzint kívánok.Üdvözlettel:Laci
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu