hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 02. hétfö 
Melinda, Vivien

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Pool - 2004-11-22 03:37:34

Szia Lacibá!

Előgyújtás ügyben a legtöbb motorbuher tévesben van. Erről a kérdésről egyébként már többször vitatkoztunk itt.

Röviden válaszolva: kis előgyújtással magasabb fordulatszámon, nagyobb előgyújtásnál alacsony fordulatszámnál fog jobban húzni a kétütemű motor.

Kisebb előgyújtásnál nagyobb lesz a végsebesség. Nagyobb előgyújtásnál magasabb lesz a csúcsnyomás a motorban, így a csapágyak nagyobb terhelést kapnak, a motor érezhetően zajosabb.

Igazság szerint az optimális előgyújtás meghatározásánál figyelembe kellene venni a terhelést is. Nyugati motorokon erre van beépítve egy kis kütyü ami a pillangószelep elfordulását, vagy a tolattyú elmozdulását "figyeli".

Ehhez a témához tudok esetleg neked küldeni egy 3 dimenziós grafikont, ahol az optimális előgyújtás a fordulatszám és a terhelés függvényében van ábrázolva kétütemű motornál.

Végül szeretném kihangsúlyozni, hogy a kétütemű és a négyütemű motorok előgyújtásában nagy különbségek vannak.

Pool

(Ezt a választ már pár órával korábban a motoros túra fórumban írtam neked. Már akkor tudtam, hogy sokan tévedésben vannak a gyújtás tekintetben.)
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu