hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Metamorf - 2004-09-09 16:02:12

Gondoltam most mrá én is hozzászólok ehhez az mz-jawa vitához. Magamról csak annyit, hogy végzettségemet tekintve autógépészmérnök vagyok motorfejlesztői mellékszakítánnyal, eddig több motorom közül volt 250-es etz-m és a mostani pedig a második jawa-m egy 634-es az előző pedig egy twin sport volt. Szóval azt szeretném gondolni magamról, hogy elfogulatlanság nélkül reálisan látom a két típus közti különbségeket. Mz-Etz: Nagyon megbízható konstrukció köszönhetően az igen hibatűrő kialakításnak barbárabb hozzá nem értőbb szereléseket is túl tud élni. A bölcsőváz hiánya a motorfelfüggesztő hátsó lemezek töréséhez szokott vezetni, valamint szinte mindegyik mz bolkja ferdén áll egy idő után a vázban, mivel a szekunder lánc egyszerűen elhúzza a blokot, bár ez gyakorlazilag semmijen hibát nem okoz csak esztétikum. Menettulajdonságait illetve fürge, de nem túl nyomatékos, 3000 fordulat alatt gyakorlatilag nincs benne erő, a súlypontja- valamint a lábtartók magas elhelyezkedése miatt a stabilitása hagy némi kivetni valót maga után. A rugóstagok és a lengéscsillapítás lágysága miatt kényelmes, de hajlamos a "hintázásra". Az ötfokozatú váltó és a jól kialakított karburátornak köszönhetően takarékos motornak ismertem meg ebben a kategóriában. AZ utazósebessége szintén jó, azt gondolom valamivel jobb a jawa-nál, itt jelentkezik a lágyan felfüggesztett blokk előnye, nevezetesen sokkal tompábbak a vibrációk nagy fordulatom, mint a jawa-nál.
Jawa: Nagy lökettérfogat ebben a kategóriában, a két hengernek köszönhetően egyenletesebb, simább motorjárás, nyomatékosabb (1500-tól húz)de a szilentblokkos felfüggesztés hiánya igen komoly vibrációkat okoz a markolaton 4000 fordulat környékén ez nagy mértékben rontja az utazósebesség nagyságát tekintettel a vezetési komfort hiányára. Az alacsony lábtartrók és a súlypont elhelyezkedésének köszönhetően a stabilitása igen jó, nagy utastömeg esetén is könnyen irányítható marad. Teljesítménye 1-2 LE-vel meghaladja az Etz-ét gyakorlatilag végsebessége a 250-es Etz-vel megegyezik tapasztalataim szerint. A konstrukció igen érzékseny a szakszerűtlen szerelésre, nagyon komolyan be kell tartani a gyártó által előírt javítási útmutatót. A tévhittel ellentétben amennyiben ez megtörténik, egy igen megbízható motor lesz az eredmény. Az Etz-vel ellentétben vannak orvosolandó konstrukciós hiányosságok de mindezek voszonylag könnyen és olcsón megszüntethetőek.
Összefoglalva, az etz egy fürgébb, szerelés szempontjából igénytelenebb motor, a jawa nyomatékosabb, nehezebb súlyú motorosoknak megfelelőbb típus. Mivel én 105 kiló vagyok és a feleségemmel gyakran megyünk együtt, ezért csak a jawa jöhetett szóba ebben az árkategóriában. Az etz-vel egyszerűen kinlódás volt ekorra tömeggel elindulni a lámpánál, illetve felhajtani az ürömi emelkedőn. Szóval nálam pusztán objektív okokból esett a választás a jawa-ra, mindanzonáltal gyakran szoktam ajánlani a kezdő motorosoknak az ETZ-t mivel azokat kevésbé tudják tönkretenni a barbár "szakemberek". A jawa-t is amikor vettem egy kikötésem volt, lehet bármilyen állapotban, de a blokkja legyen szűz. Bocs a bőbeszédüségemért!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu