hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Wick - 2004-09-07 23:54:20

Jawa 634/es töltésprobléma kiküszöbölése!
Remélem nektek is megoldódik a probléma!
Sok sikert.
Először is le kell szögezzem hogy két segítségem volt(2db vllamosmérnok)
Köszönet nekik is.(E.Sanyi,P.Jocó.)
Felmerült az az eszme ,mint bennetek is,Hogy túl nagy az igényem?
A dinamó gerjesszen,világítás és egyéb funkciók ne csak időszakosan menjen,amig van nafta az aksiban!?
Töltsön is!?
A válasz NEM!
Nem nagy az igényetek,csak elmúlt közel 24 év,a mechanika ideje lejárt.
A töltésszabájzóban a rugók a pgácsáknál gyengültek,a kommutátor kopik...
Mivel az akkori dők szerint,a világításnak csak este kellett mennie,nem úgy mint most.
Igen,igen,aki nem tudta volna lakott területen belül is,kívül is kötelező a világítás a KRESZ szerint.
Régen nem volt világítás kötelező,így feltöltötte az aksit.
Tehát a probléma a következő.A dinamó teljesítménye kicsi,nem gerjed eléggé fel.Gerjesszük fel jobban.az aksi ampertartalma mivel csak 6V-os elég karcsú neki.Ha valaki este világítás+irányjelző+fék+gerjesztés egy helyben áll huzamosabb ideig ,az MÁR SAJNOS NEM MEGY HAZA!
Tapasztalatból mondom.toltam eleget e miatt.Túl nagy terhelést akarunk kivenni abból a kicsi aksiból.
a probléma megoldása tehát a következő:

1db plusz aksit kell beszerelni a másik mellé úgy,hogy párhuzamosan kötöd az előzővel.így kissebb lesz az ellenállás,megnő az élettartamod.(E.SÁNDOR)Van idő feltölteni.A másik dolog a dinamó,csináljunk nagyobb gerjesztést.
így jobban fog tölteni.Ezt úgy tudod véghez vinni.Hogy az álló részen elhelyezkedő 6darab tekercset 2 felé veszed(P:JOCÓ)2x3db tekercs ugyan csak párhuzamosan kötve.Javaslom és ajánlatos 3 egymás mellett álló tekercset kötni márhuzamosan.nem a szemben lévőket.Gyári bekötést alkalmazunk,a biztosítékot nem kifelejteni!

Ezzel azt értük el,hogy 2xesen gerjesszük a dinamót,több töltés jön le.
Az aksiba tud pótolni.Tudsz közlekedni.
Ez a megoldás annyira bevállt,hogy nem néztem hogy a szénkefém meghallt,töltésem nem volt.DE 0v töltési feszültséggel,a lámpákat ,egyéb fogyasztókat használva 2napig mentem egyfolytában,amíg nem szereztem szénkefét.Tehát,barátok,Nekem bevállt,azóta nincs gondom,folyamatosan használom.
Megjegyzés:SOSE HAJLÍTSÁTOK EL A TÖLTÉSSZABÁLYZÓBAN LÉVŐ POGÁCSÁKAT MERT AZ HALÁL!!!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu