hzoltaan - 2015-11-10 11:36:01
Hat, ha 4 evet allt, akkor azert kellhet neki segitseg. En sokat jarkaltam 634-el, leszamitva a 6V-os gyujtast, szerintem fasza gep. (volt egy haverom aki evente vett bele egy teljes gyujtas alaplapot es futarkodott vele. Nem kellett gyujtast allitgatni, ennekm 600km-kent)
szoval, hol allt, hogyan allt. En cserelnem a gyertyakat ujra, asszem szerencsem volt mindent kiprobalni, talan a Brisk volt ami bejott, de ez vallas jellegu. Aztan venni egy rof gyujtokabelt, de a rez belut, nem a szenszalast. Minden csatlakozot jol megtisztitani a trafokon, mindenhol.
Beallitani a gyujtast (ezt relative jol leirja a sok-sok szakirodalom csak csavarhuzo 10-es kulcs kell hozza, esetleg egy nagyobb szog (jobb a muanyag valami placa) a hengerbe amivel a 3mm elogyujtast beallitod) Esetleg egy teszt, hogy a trafok jol adjak-e. Egy hondas manualban lattam egy modszert: Egy muanyag darabra szigeteloszalaggal rogzitsd fel a gyujtokabelt, a vegetol pediog 6-7 mm-re rogzits be valami vezeteket amit a foldre kotsz. A szikranak szep kek ivet kell huznia ezen a 6-7mm-en, ha nem, szopni fogsz. A 6V hondamon vagy 10-12mm-t atugrik. Tapogatni a kabelt a teszt kozben ellenjavallt...
ha biztos vagy, hogy a gyujtas jol van beallitva, es a trafok jo szikrat adnak (uj pipa sem arthat, itt johet kreativitas, en sikkerel alkalmaztam valami autobol szerzett pipat. Asszem a Ciquecentonak van nem egyenes pipaja) akkor csak a karbit kell osszehozni. :D
Egy felujitoszett relative olcso, ha szet van barmolva a belseje, de azert az a jikov az eleg sokat kibir. Lyukas uszo mondjuk handikepp.
De az elso amit nagy lelkesedessel javaslok:
Kompresszioteszt.
Ezt akarmelyik autoszerelo meg tudja neked csinalni. En vettem tesztert es nagyon meg tudja nyugtatni az embert, hogy nem azert nem indul mert szar az egesz. Volt olyan is, hogy tudtam, hogy azert nem indul, mert a 4-bol 2 henger elment nyaralni.
A Jawanal hidegen (kis olajat azert szabad befrocskolni egy fecskendovel) tipikusan a kompressziomerok Zold savjanak a kezdeten szoktam merni. (tobb motornal igy volt) Ez ilyen. Ne varj tole hatalmas kompressziot. De azert legyen.
Mivel olvasom, hogy szerelni nem szeretned...
Hat, lehet, hogy fogod! :D
Annyira egyszeru, hogy nemi technikai erzekkel konnyen meg tudsz csinalni mindent, egy marek szerszammal. Igazan jo szerelo hianyaban pedig sajnos kell is majd csinalgatni rajta dolgokat. Nem art, ha az alapokkal rendben vagy, mint gyujtas, karbi. En speciel belevertem kb 15000km-t, benne egy tura angliaba, es gyujtason meg bowdeneken kivul nem volt vele sok dolgom. De rengetegszer volt az, hogy valami nem tetszett es akkor egy fel ora reszelgetes, csavarozas. Szereti a piapfustot, na! :D
szerintem a forum es egy letoltott gepkonyv alapjan mindent meg tudsz csinalni ami nem igenyel komoly gepmunkat.
esetleg javaslom a kipufogokonyokok levetelet es belenezni. Ha van benne 30-35000km, akkor eselyes, hogy el van kormolodva, azt ki kell pucolni. Ebben az esetben a kipufogot is egetni kell. |