hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2014-12-29 15:49:32

Picit pontosítanom kell. Nem annyira menet zarlatosak szoktál lenni a jawa dinamók, hanem inkább testzárlatosak. Vagy a kettő egyszerre. Ha van testbzárlat(is), akkor egyszerű a dolog.kivett grafitok mellett is földet mérsz a kommutátoron. Vagy le kell kötni mind két elvezetést. A jawa dinamók azért lesznek testzárlatossak mert a forgórészre közvetlenül van tekerve a huzal. Ezért akár mechanikai ütés, akár tulmelegedés okozta lakk hiba rögtön a forgórész testjéhez zár. Én vásárlásnál a töltő fesz mérését ajánlottam. Olyankor mindegy miért nincs töltés, ha nem muszály, nem kell megvenni. Ha el akarod dönteni jó e a dinamó, aksival kell járatni a motort. Alapjárat közelében 6-7 voltának kell lennie, ha a szabályzótt kimenetét az állórésznek főldre kötöd. A másik kivezetése a jawa állórésznek a dinamó vesz kimenetére van kötve. Tehát más mint az mz, ez föld felé szabályoz.
Ha megálapítottad hogy a dinamó így ad le áramot, de kicsi a fesz, kommutátort, keféket ellenőrizted, cserélhetsz forgórészt mert gyakorlatilag mindig a forgórész a hibás, az állórész sose.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu