segyevydani - 2013-05-20 17:51:16
a 634 főtengely-mizériát én is végigcsináltam egy másfél éve, aki olvasta a fórumot akkoriban, az tudja, én sem voltam egyszerűbb helyzetben. Nekem is megcsinálták a főtengelyt kétszer szarul. Először a futárékon keresztül, az ő alvállalkozójuk félrenyomta a gyújtás felőli sonkát, 7 tizedet (!) ütött...igaz, ez postán érkezett, de nem ott keletkezett (legalábbis nagyrészt biztos nem) az ütés, mert a szétszedés után látszott, hogy nincsenek a helyükön a dolgok...akkor garanciálisan megcsinálta egy másik, a futárhoz köthető szaki, de az után is 15 századot ütött, így nem voltam előrébb...egyébként a bolt maga nagyon jó, a termékeik is, amiket vettem, jó minőségűek, csak a főtengellyel befürödtem...aztán el lett küldve a főtengely Taszárra, a környékünkön azt mondják a legjobbnak. Ők viszont egyéb munkáik, miatt elhúzták az enyémet vagy 2 hónapig (plusz azért, mert gyártottak bele csapot is) amikor szóltam, hogy most már kéne, mert el szeretném vinni a motort a szerelőtől fedett helyre (december végén), ekkor viszont kapkodva csinálták meg, és bár szépen le volt tisztítva, homokfúvózva, stb a főtengely, de ekkor is ütött emlékeim szerint vagy egy tizedet, ami még mindig legalább kétszerese a megengedett maximumnak...pedig ezt direkt személyesen, az ölemben buszoztattam végig a megyén. A taszáriak elég jó hírűek, és látszott is a munka korábbi fázisaiban a precizítás, inkább végén a kapkodás vihette el, illetve az is rizikófaktor, hogy igen kinőtte magát az a cég, és nem tudhatod, hogy végül a te tengelyedet ki fogja csinálni, és az mennyire ért hozzá...A szerelő még centírozott rajta, utána már elment ,de tökéletes sose volt, 3500 km után meg már igen szar volt. Ezt megelégelve tavaly ősszel találtam egy alföldi srácot, elvittem hozzá a motort, és végre kapott egy normális, felújított főtengelyt...ezzel azóta semmi baj nincs, tökéletesen működik, igaz, a váltósorom még mindig súrlódik 3.ban, ennek okát se előtte, se azóta nem tudom, de a főtengellyel ez nem függ össze. Úgy láttam, hogy a 634-es új főtengely legalább 60 rugó, ráadásul azt se lehet pontosan tudni, hogy ki csinálta,...hengerekből árulnak kínait is, bár ha ez cseh, annyira nem lehet rossz...és még nem hallottam olyat, hogy valaki megvette volna az újat. A felújítás, ha a hajtókarok, és a donor megvan, szerintem tokkal-vonóval 15-ből megvan, csak nagyon nehéz jó szakembert találni, van, aki el se vállalja...de azért egy ekkora kiadás előtt érdemes lehet alaposan körülnézni. |