Árpád - 2012-09-13 16:13:28
Ne kezd már te is... :(
Csak hogy a nem túl távoli multat emlegessem:
Répáshuta,szocitúra. Ha nem kapok kölcsön egy aksit, még mindig ott állna a motorom.
amire nincs tanúm, egy hónapja szintén aksi kölcsönkérés, most a jawához.
A 6 voltosok közül e forumon talán Warez kollégáé dadogott alacsony fordulaton trabigyújtással.
A nettó baromság kifejezés használatára pedig figyelje oda.
Egyrészt nem ildomos a nálad ebben a kérdésben jóval tanultabb, tapasztaltabb embernek írni.
Másrészt mutass a trabantban egyetlen zárt helyet. Az aku mellett ülés alatt bizony jócskán jár a levegő amíg valami rongy, papír nem kerül oda.Az oldaldobozban is ez a helyzet.
Nem, megszakítóssal könnyebben indul mint trabigyújtással. Ezt rosszul tudják a jogászok.Sajnos a tananyagban náluk nem szerepelnek a fizika törvényei.
A szikrát ebből a szempontból két dolog befolyásolja.
1: A jel felfutásának meredeksége
2: A trafün lévő feszültség.
A trabi gyújtás meredeksége 6 volt esetében nem is annyira meredk, mivel nincs teljesen vezető állapotban a tranzisztor.
A trafón is kisebb a fesz, mivel a nem teljesn nyitott tranzisztoron nagyobb fesz esik.
A trabi gyújtás nem az az eset amin Gyulabával vitatkozunk. Ott az én fetes megoldásom áll szemben a tranzisztorossal. De Gyulabánál a kapcsolás 6 voltra van méretezve. Itt 12 voltra. Még egy laikus is szokott gondolkodni azon, vajon amit 12 voltra gyártottak, elmegy e tökéletesen 6 volttal?
Szóval hol is tartunk?
Jó a trabigyújtás, csak legyen tökéletes az aksi, a dinamó, és ne menjen túl sokat alacsony fordulaton a motor leállás előtt.
Jó a trabigyújtás, csak legyen mindig tökéletes a keverék,még véletlenül se legyen a karbiban egy atomnyi víz se, egy mikroporszem se, a légszűrő is mindig legyen olyan mint amikor a gyárból kikerült.
Jó a trabant gyújtás, nem ég le, csak ne felejtsd rajta gyújtást a motoron. Illetve mindig nézd meg mit teszel be az oldal dobozba vagy ha z ülés alat van, akkor az aksi körnékére. Kéztörlő rongyok szoktak ilyen helyeken maradni.
Tőlem ne rendeljen gyújtást. Többé nem adok el ezen a forumon keresztül egyet se. Belefáradtam abba hogy sokan magukból kiindulva azt hiszik hog azért írom amit írok,mert anyagi hasznom van belőle. Eddig 5 azaz öt gyújtást adtam el e fórum olvasóinak, olyan 6-8 év alatt. Meghagyom ezt a kíválló üzletet másnak.
Az hogy a 472esed 4.8 litert eszik, az a te bajod. Az átlagos a 4.5
Ahol a 472 4.5 litert eszik, ott a 638as 6 litert. Ha mind a kettőt egyforma stílussal vezetik.De legyen 5.5. Neked mindegy hogy a fogyasztás több vagy kevesebb e egy literrel, közel azonos menettulajdonságú gépeknél.
A motort nem a lóerő hajtja, hanem a forgatónyomaték. A lóerő nem más mint paraszt vakítás.
De még a lóerő sem teljesen van így. A 634 sorozat utolsó harmadában már 27 pacis. Az enyém is annyi. De ez mindegy is, mert úgyis a nyomaték számít. A lóerő max a blokkot fűti. |