segyevydani - 2012-06-12 00:31:32
Köszönöm szépen a tanácsokat. Tulajdonképpen nekem a 6 voltos rendszerrel semmi bajom nem volt, az indexrelé elektronikussá cserélése (az eredeti is megvan) óta semmi lemerülési hajlama nem volt (akkor is csak annyi, hogy későn kezdett indexelni, mert a bimetálnak több kraft kell), sőt azt is el lehet mondani, hogy gyújtást sem kellett állítani, igaz csak műúton használtam. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy város híján nemnagyon megy városi forgalomban...max néha kanizsán, vagy Marcaliban. Az elektronikai problémák akkor jöttek elő, amikor kölcsönadtam és a hülyegyerek a hegyben próbálta ki, és mire visszakaptam, katasztrófális állapotok ütötték fel a fejüket...ezeket fokozatosan végigmenve sikerült orvosolni...először is még akkor ki lett cserélve a megszakító, mert az egyik elégett, ki lett cserélve a fesszab, mert nem volt visszatöltés (korábbi tulajtól származó forrasztásnyomok voltak az érintkezőknél, a fesszabon belül gondolom ezt rázta szét a hegyi motorozás)...de még mindig csak az egyik henger ment rendesen...először gyertyapipát kapott, majd két nap múlva kondenzátorokat, és a kondenztorcsere nagyjából megoldotta a gondokat. A gyertyák, bár én állítottam be a gyújtást (még a felújítás előtt följelöltem), ahogy a könyvben meg van írva, olyan barnák, így az elektronika mostanra pont jó...de azért ha lesz pénzem, kap egy Gyula-bá féle 6 voltost.
Hanem ahogy írtam, megragadt egyszer alattam pár napja, 90-nél...(már rég vége a járatásnak, és még most is 30-as keverékkel, néha 33-assal megyek, és ennél a tempónál nemigen megyek többel)...így a dugókat cserélni kell, és bár a h.persely nem tűnt nagyon sérültnek, de lehet, hogy jobb volna fúrni is...aztán ami miatt a blokkot kéne széthúzni ,az az a régebben már ide is leírt problémám, hogy valószínűleg a szerelő decemberben egy hézagolót nem rakott vissza a váltósorhoz, mert 2-3-ban (leginkább 3ban főleg visszaváltásnál) zavaró süvítő hangot ad a váltósor környéke...ami nem nő, nem csökkent a megtett km-ek függvényében, valamint szívem szerint a főtengelyt föltenném mérőpadra, mert a novemberben leírt 3 körös főtengelyfelújítási kálváriám végén Taszáron csinálták meg, de a szerelő szerint még onnan sem jött ki tökéletesen, kellett még centírozni, így bár a hangját nem hallom, de ha más miatt szétszedném, azért ráméretnék egyet, hogy nehogy túlságosan kevés kilométer után meglepődjek...a 638-as blokkot meg nem erőltetem, csak néhány hetes átmeneti megoldás lehetett volna, ha belement volna...
A fórumot pedig korom, helyzetem, végzettségem (földrajz szakos vagyok) okán csak egy hobbimhoz való tájékozódásként használom, így az én alapállásom itt a kérdezés, nem szakmai viták eldöntése, nem az állítás, így eleve kevés esélyem van olyan sületlenségeket állítani, amiért ilyen modorban kéne (lehetne) kérdőre vonni...alapvetőn itt is csak kérdeztem,igaz elég összetett a probléma, de Gyula-bá, akihez a kérdés elsősorban szólt, megértette, hogy mit és miért kérdeztem, és én is megértettem a válaszát. Igazából a kérdés lényege annyi volt, hogy amíg a 634es blokkot szerelem, addig, be tudom-e tenni a 638as blokkot a helyére, hogy lehessen közlekedni, és hogy arra a blokkra ráment volna-e a 6 voltos gyújtás, mert ha igen ,akkor 3 hét blokkcserérét nem kezdek el minden izzót (és sok mást) is kicserélni, és a gyújtást veszem meg először...aztán már utóbb, mielőtt bármi építő jellegű választ kaptam, magamtól is rájöttem, hogy a 638as, 12 voltos forgórészre (illetve állórészre) akkor sem érdemes rácsavarozni a 6 voltos panelt, ha egyébként a csavarhelyek megvannak, és így elférne, mert nem fog összejönni...az első hozzászólásomnál kifelejtettem a számításból, hogy Gyula-bá gyújtása nem komplett, hanem a meglévő gyári forgó- és állórészre épül rá, aminek a tekercselése már valószínűleg önmagban eldönti a voltszámot, így zsákutca...ha meg az állórészt is átcserélem 6 voltosra, mivel a méreteket nem ismertem ,mert nem volt előttem a 638, arra sem tudtam a választ, hogy a 638as blokkon elférne-e a 6 voltos álló és forgórész, plusz járna-e fúrás-faragással...így nem releváns ez az út. |