hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2012-03-21 22:54:28

Már megint kezdődik....
Nem igazán szeretnék laikusokkal vitatkozni, de egy picit megengedek magamnak.
Gyulabá, aki nem tudja hogy amikor nagy induktivitást kapcsolgatunk akkor a felfutó él nagyon nem meredek. Telítéshez tartozó árammal számolni dőreség. 6000 fordularnál pl van hogy nem is éri el az áram a tekercs ellenálásával számolt áramot.
Nagyobbacska cég tranzisztorost sem készit 6 voltos jawához.
Aki statikus adtokkal számol egy motor gyujtásánál. az nemigen ért a szakmához. Max leutánoz gépiesen egy kapcsolást.
R.A. Nem az indító impulzus a lényeges. A trafón sem a CDI. sem a tranyós, sem a fetes esetben sincs tűimpulzus. Ha valaki ilyemikhez hozzászól. illene ismernie a tranziens folyamatokat.

A valóság az ügyben az, hogy a trafón az áram bekapcsoláskor 0, aztán el kezd simulni a görbe az ellenállás által adott értékhez.

A tranzisztoros gyújtásokhoz speciális trafókat használtak. Azok kissebb áramúak voltak, nagy ellenállással.

A tranzistorok nagyobb frekiket szeretnek mint a fetek, de pár száz meghertzig a fet is jó. Hangfrekis tartományban ebből a szempontból mindegy melyiet használjuk. A moroknál a freki 200 hertz alatt marad.
A fet és a tranyó között gyújtás szempontjából a következő a különbség:
A tranyónak dinamikus ellenállása van ami erősen áram függő. A fetnet ohmikus ellenállása van ami nem függ az áramtól. A fetnél a nyitófesz függ az áramtól, a tranyónál az nem.
Tehát fetnél azt kell nézni hogy a mi áramunknál meg van e a nyitófesz. a tranyónál azt, hogy az adott induktivitásnál mekkora a görbe alatti terület, mert az adja a disszipált hőt.Valamint azt, hogy kb a görbe közepén lévő áramértéknél mekkora a dinamikus ellen állás, az adott feszültségnél fel tud e ekkora ellenálláson keresztül töltődni a primer tekercs. A normális számoláshoz minimum integrál és diferenciál számítás szükségeltetik. Vagy pár éve tapasztalat, azzal lehet saccolni.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu