hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2012-02-07 08:51:41

Nézd fogalmam sincs melyik gyűrűvel kopik el előbb a henger, mert bár mindkét fajta volt nekem, nem tapasztaltam élettartam beli különbséget, igaz nem is jegyzeteltem, de az a tapasztalat hogy hetek alatt ment tönkre a krómtól, simán tévedés. Legfeljebb százalékokban mérhető a különbség és nem vagyok biztos hogy a króm hátrányára.

A króm ötvözet szívóssá, kopásállóvá teszi az acélt. Ezért is alkalmazzák csapágyak ötvözőjeként is.

Az öntöttvas is nagyon kemény anyag, ha nem olajfilmen futna mindkét fajta gyűrű 1 órán belül ledarálná a hengerfalat.

De nem eszterga késről beszélünk hanem motor hengerről. A gyűrű keménység és kopás között pedig nincs feltétlen összefüggés. Manapság a nitrides bevonatok a divat ami keményebb mint az üveg. Igazából edzet krómacél munkadarabokat szoktam vele esztergálni, annyira durva anyag. Lehet hogy a mérnökök tudják miért növelik a gyűrűk keménységét, nem?

Ha igaz lenne az a logika amit ti követtek, teflonból vagy más puha anyagból is lehetne dugattyú gyűrűt csinálni, még sem ez a trend.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu