Keri - 2011-05-25 08:37:10
Közismerten gyenge????
Közel úgy fog mint egy tárcsafék ha rendesen összerakják.
Az új fékbetétnek teljes felületen fel kell feküdnie amikor fékezel. TÖkéletesen zsírmentesnek kell lennie, még ujjlenyomat se legyen rajta, a mechanikát ellenben zsírozd meg kültéri víz és hőálló zsírral. Fékekre ezt javasolják. (1800forintért vettem legutóbb egy nagy tubussal, csapágyboltban)
A mechanikának olyan finoman kell működnie, hogy az agynál, kényelmesen be lehessen húzni kézzel. Semmi szorulás nem megengedett.
Összerakás előtt féktisztítóval, vagy nitrohigítóval lemosom a dobot.
Ja, és puha betétet válasz.(általában szürke, körömmel bele lehet nyomni picit) Nem drágább mint a kemény piros, csak gyorsabban kopik, ez azt jelenti hogy nem 100évig tart ki csak 3-4ig, ellenben nem tükrösödik a felülete, sokkal biztonságosabb, intenzív hosszú fékezésnél is megmarad a fékhatás, míg a piros betétnél már volt olyan hogy megégett és megszűnt a fékhatás.
Ha összeraktad, fékkulcsokat összekötő rudat lelazítod kicsit.
Első kerék a levegőben és forgatod, elkezded a bowdennél feszíteni a féket, egészen addig amíg hallod hogy picit hozzáér a betét a dobhoz. Visszatekered arra a határra amikor még éppen nem ér hozzá (1/8 fordulat a csavaron)
Ekkor elkezded ráhúzni az összekötőt, ugyan így, amikor hozzáér ugyan így vissza ereszted, hogy éppen ne érjen hozzá. Ezt a hozzáérést csak hallani fogod, hogy súrlódik, érezni még nem, de fontos hogy ide állítsad, mert ha jobban ráhúzod és kicsit hozzáér, melegedni fog a fék, ha nagyon lazára állítod, nem tudsz akkorát fékezni.
Menjél a motorral, fékezz párat, először óvatosan, majd ha már érzed akkor pár intenzívet, hogy bemelegedjen.
Na innentől kezdve nem fogsz olyanokat mondani, hogy "híresen gyenge kétkulcsos dobfék" :D
Ja még annyit hogy a dobfék halála ha üt a dob, vagy hosszanti barázdák vannak a felületében. Ezek sajnos jelentősen tudják rontani a fékhatást és a kezelhetőséget.
Ha ezen felül tuningolni akarsz, akkor pedig minőségi teflonos bowdent tegyél rá. Nem tudom a Jawahoz kapható bowdenek, milyen minőségűek, de az MZ-hez életveszélyesen silányokat árulnak. Én 8000forintért csináltattam egy bowdenessel teherautóhoz való kézifék bowdenből+ belerakattam a tefloncsövet, olyan lett fogásra a fékkarom mint a hidraulikus fék. Lehet hogy soknak tűnik, de a különbség össze nem hasonlítható a 300forintos bowdennel. |