hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2011-05-25 08:37:10

Közismerten gyenge????
Közel úgy fog mint egy tárcsafék ha rendesen összerakják.

Az új fékbetétnek teljes felületen fel kell feküdnie amikor fékezel. TÖkéletesen zsírmentesnek kell lennie, még ujjlenyomat se legyen rajta, a mechanikát ellenben zsírozd meg kültéri víz és hőálló zsírral. Fékekre ezt javasolják. (1800forintért vettem legutóbb egy nagy tubussal, csapágyboltban)

A mechanikának olyan finoman kell működnie, hogy az agynál, kényelmesen be lehessen húzni kézzel. Semmi szorulás nem megengedett.

Összerakás előtt féktisztítóval, vagy nitrohigítóval lemosom a dobot.

Ja, és puha betétet válasz.(általában szürke, körömmel bele lehet nyomni picit) Nem drágább mint a kemény piros, csak gyorsabban kopik, ez azt jelenti hogy nem 100évig tart ki csak 3-4ig, ellenben nem tükrösödik a felülete, sokkal biztonságosabb, intenzív hosszú fékezésnél is megmarad a fékhatás, míg a piros betétnél már volt olyan hogy megégett és megszűnt a fékhatás.

Ha összeraktad, fékkulcsokat összekötő rudat lelazítod kicsit.
Első kerék a levegőben és forgatod, elkezded a bowdennél feszíteni a féket, egészen addig amíg hallod hogy picit hozzáér a betét a dobhoz. Visszatekered arra a határra amikor még éppen nem ér hozzá (1/8 fordulat a csavaron)
Ekkor elkezded ráhúzni az összekötőt, ugyan így, amikor hozzáér ugyan így vissza ereszted, hogy éppen ne érjen hozzá. Ezt a hozzáérést csak hallani fogod, hogy súrlódik, érezni még nem, de fontos hogy ide állítsad, mert ha jobban ráhúzod és kicsit hozzáér, melegedni fog a fék, ha nagyon lazára állítod, nem tudsz akkorát fékezni.

Menjél a motorral, fékezz párat, először óvatosan, majd ha már érzed akkor pár intenzívet, hogy bemelegedjen.

Na innentől kezdve nem fogsz olyanokat mondani, hogy "híresen gyenge kétkulcsos dobfék" :D

Ja még annyit hogy a dobfék halála ha üt a dob, vagy hosszanti barázdák vannak a felületében. Ezek sajnos jelentősen tudják rontani a fékhatást és a kezelhetőséget.

Ha ezen felül tuningolni akarsz, akkor pedig minőségi teflonos bowdent tegyél rá. Nem tudom a Jawahoz kapható bowdenek, milyen minőségűek, de az MZ-hez életveszélyesen silányokat árulnak. Én 8000forintért csináltattam egy bowdenessel teherautóhoz való kézifék bowdenből+ belerakattam a tefloncsövet, olyan lett fogásra a fékkarom mint a hidraulikus fék. Lehet hogy soknak tűnik, de a különbség össze nem hasonlítható a 300forintos bowdennel.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu