hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2010-12-03 10:20:09

Először simán a saját szavaimmal leírtam. Elismerem, nem vagyok gépészmérnök, pongyola volt így nem voltam elég érthető. Ezután tök hülye, a végletekig lebutított meg életszerűtlen, de totál az érthetőségre kihegyezett példákat írni. Ezek szerint ez sem volt sikeres.
Még utolsó próbálkozásnak rákerestem a neten, gondoltam valami okos ember biztos jobban leírja mint én. Hát nem sok mindent találtam a témában, pláne nem tudományosan alátámasztva. Azért itt egy idézet:

"Utcai sornégyes motorok esetében eddig csak a hagyományos, „screamer” gyújtással találkozhattunk, ahol a munkaütemek egyenletesen, 180 főtengelyfokonként követik egymást. A négy henger mindig különböző ütemben van ennél a módszernél, amely nevét a motor jellegzetes „síkitó” hangja után kapta. A „big bang” motorok hangja ettől mélyebb, pulzáló jellegű, mivel ennél a gyújtásnál 2-2 henger munkaüteme közelebb, vagy egyes esetekben teljesen szinkronban van. Az ilyen motorok nem csak hangjukban, de viselkedésükben, nyomatékleadásukban is a V-motorokhoz hasonlítanak. A megoldás hátránya pontosan ez: a négy kisebb robbanás helyett két nagyobb terheli a motor elemeit, ami egyrészt extra vibrációt okoz, másrészt a motor alkatrészeinek élettartamát is rövidíti. A hátrányok ellenére mégis miért alkalmazzák ezt a megoldást, kérdezhetnénk? Az ok a motorversenyek tapasztalataira vezethető vissza. A V motorok hasznos terhelése között eltelő hosszabb idő előnyösebb a hátsó kerék fordulatának szabályozásához, a gumi kap egy szemvillanásnyi szünetet, ami alatt visszanyerheti teljes tapadását, a kigyorsítások ezáltal sokkal gyorsabbá és biztonságosabbá válhatnak, a kerék kevésbé hajlamos a kipörgésre."

Hát ennyi, én már jobban nem tudom leírni.
Meg nem is ér ennyit a téma, viszont a google a barátod!
Mondhatnám:
Aki nem hiszi, járjon utána! :-D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu