hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Miklósbácsi - 2010-12-03 00:47:46

Kicsit erőltetettnek érzem ezt a gondolatmenetet. Tisztázzuk már, hogy mit értesz csúszás alatt és vékony határ alatt, mert ez ilyen formában.... ég. A keréknek, közúton, gumikeréknek mindig van valamekkora csúszása, mert a csúszásmentes legördülés csak elméleti. Ezt nevezik szlipnek és pontosan ettől tud gyorsulni a jármű, hogy eltérő a kerék kerültei sebessége és a haladás sebessége. Jó minőségű gumival, száraz aszfalton is fellép pár százaléknyi kerékcsúszás. Nyilván vizes úton, szántóföldön hóban stb mások a jellemző értékek.Amire te gondolsz, az a 0%-os szlip, vagyis amikor a két sebesség azonos. De emellett arról beszélsz, hogy kanyarodik a motor, ahol a hátsó kerék nyilván nem lehet kormányzott és mégis megcsúszásról beszélsz, ami nem ugyanaz, mint a kicsúszás. Kicsúszásnál a tapadási erővel, oldalirányú erőkkel és az adhéziós erővel számolunk, ha ezeknél nagyobb valamilyen erő, akkor kicsúszik a kerék. Ha húzod a gázt, kizárt dolog, hogy ne legyen szlip a hajtott keréken. Most akkor vezesd le nekem, hogy hol az az éles határ és mit jelent, mekkora az az éles határ, mert tényleg nem értem, pedig bátorkodok járműtechnikával foglalkozni egy pár éve.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu