hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 28. szombat 
Kamilla

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


JAWAvsRENAULT - 2010-09-22 14:30:58

helló!

velem ugyanilyen történt amikor még Jawa-m volt.Sokáig kerestem a bajt,mert a villamosság nem egyszerű dolog.
Már majdnem mindent kicseréltem,(fesszab,forgórész,relé,stb) amikor felötlött bennem a nagy dolog,mi van ha a generátor betegeskedik?Persze erre gondolna az ember utoljára.Mert a generátor vagy jó,vagy nem jó!Szóval inkább gondol az ember kisebb hibára,mintsem egy nagyobb,de egyszerűbben cserélhető drágább hibára.
A törtéet a következő.
mivel volt tartalék generátoris,azt is lecseréltem.
Megjavult a dolog!
eltűnt a hiba!
Már csak a kérdőjel maradt ott,akkor most mégis mi a baj vele?
alapjárat,minden ok,magasabb fordulat meg semmi töltés.
tehát a hibás alkatrész ugyan a kezemben volt,de nem tudtam mi a bibi vele.Persze nagy kérdezősködés,stb,meg egy csomó ajánlatkérés tekercselésre.
Aztán a dolog abbamaradt.
mivel a gép működött.Bíztam benne ami rajta van,nem romlik el.Így is volt.Állta a "frontot" rendesen.
Aztán nekiálltam elektromos gyújtásokat szerelni,és közben ahogy forgattam a kezemben a "rossz" generátort,(amikor törpöltem a dolgokon)megláttam a hibát.
A generátorba három darab szürke vezeték megy be,amelyek aztán mennek fel a feszültségszabályozóhoz.illetve van még egy sárga vezeték is.
ha jól emlékszem a sárga van bal oldalon,a szürkék pedig attól jobbra egymás mellett.
Szóval a legelső szürke vezeték amely tűzősaruval illeszkedett a generátorba valami oknál fogva a forrasztás megadta magát.(valószínűsítem,hogy egy korábbi alkalommal túlságosan jó kontaktot akartamcsinálni spray vel,és amikor a motor járt,ez az egész megmelegedett,és mivel a kontaktspray gyúlékony,ezért egy kisebb "tűz" keletkezhetett ott,amielégette nekem egyszerűen a forrasztásomat.Így a tűzősaru belső oldalán egyértelműen lehetett látni,a "cafogó" vezetéket,ami egyszer hozzáért egyszer nem ért hozzá a generátorhoz,és így nem adott töltést megfelelően.
Ez a generátorom azóta is megvan otthon,csupán egy forrasztás hiányzik róla,és valósznűsítem,hogy a későbbiekben tökéletesen fog majd működni.
Már ha lesz ezután Jawa-m.
remélem tudtam segíteni,és a hiba oka ismeglesz.
Üdv:Gyuri

ha valamikérdésed lenne még:horgasz78@citromail.hu
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu