hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Powerarc - 2010-02-14 09:22:05

Nos, a lassulásmérés vagy fékút mérés a gépjárművek típusvizsgálatához szükséges, az egyes járműkategóriákra külön-külön meg vannak határozva a fékhatásosság ezen értékei. A vizsgálóintézet ezeket is méri, nem is zsebkütyüvel, hanem komoly műszerekkel. Ha ez megfelel, akkor kiállítja a megfelelő jegyzőkönyvet és az NKH-hoz benyújtható amely kiadja a típusbizonyítványt (illetve ha van már EU-s tipbize a járműre, akkor a vizsgáltok már nem szükségesek). No de nem várható el az, hogy műszaki vizsgán ezeket így megmérjék, bonyolult, lassú és drága megoldás lenne. Sokkal egyszerűbb mérni a kerékfékerőt, amely a fékrendszer elemein keresztül könnyen ki is számítható, illetve mérhető. Ugyanis a típusbizonyítványban benne szerepelnek a kerékfékerők is, ha a vizsgán ezeket az értékeket tudja, akkor tudni fogja az előírt lassulási értéket is. Az előírás szerint még mérik műszaki vizsgán a két oldali eltérést, elöl is, hátul is, valamint a fékerő ingadozását is, szintén azért, hogy a fékszerkezet műszaki állapota megfelelő-e. Ennyi elég magyarázatnak? :) Értékeket nem írtam bele, nem is volt a lényeg, akit meg érdekel, kikeresheti a guglival.:)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu