hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-10-27 20:27:28

Mindentudó valszeg nem vagyok, de a szakmám alapjaihoz eléggé értek még.
Alkatrész ismeret elég a bírálathoz.
A tranzisztornak ugyebár szaturációs feszültsége van. A legkevesebb 1.5 volt. Ennyi minimum esik rajta. Ha jól emlékszem, olyan 2 amper körüli áram folyik rajta 12 voltos estben.6 voltos esetben vagy három-4. A teljesítmény számítható. 6 voltos esetben ráadásul a 6 volt helyett így már csak max 4.5 volt jut a trafóra. Lemerült aksinál alacsony fordulaton ez gyújtás kihagyásokat okozhat.
A fetnek ellenállása van, teljesen nyitott állapotban az általam reklámozott tipusnak 0.2 ohm. Tehát eme feten még 6 voltos esetben sem esik 0.6-0.8 voltnál több. Vagyis fele a disszipáció, magasabb feszültség jut a trafóra.A fetes kapcsolás kevesebb alkatrészből áll. A fet nem túl érzékeny a feszültség lökésekre, igazából nem kell védő zener a végére. A fet ára 4-500 forint, a tranyó 7-800.Ezek után miért kellene ismernem a konkrét kapcsolást, amikor ezek a hátrányok nem kapcsolás függők, hanem alkatrészé?!!!

A másik dolog az, hogy a gate feszültség ha eléri a teljes nyitáshoz szükséges értéket, de nem haladja meg az átütési értéket, teljesen mindegy mennyi, nem befolyásolja a karakterisztikát.Sőt teljesen nyitott állapot elérése után már az áram növelése sem változtatja az ellenállást.
Ismerni kell a fetek lelkivilágát, akkor az ember nem is használ mást kapcsoló üzemre.Ez nem az én véleményem, mások sem használnak már ilyesmire jó régen tranzisztort.Már a nyolcvanas évek elején is fetet használtak a jobb cégek kapcsolásra, pedig akkor még drágák voltak a teljesítmény fetek.Ez tehát nem az én izlésem, ez a szakma hozzáállása.
De aki nem hisz nekem, nézze meg az adatlapokon látható karakterisztikákat.

De ez nem jawa topicba való vita, de még motor elektronika topicba sem nagyon, mert túl szakmai. Illetve annak kellene lennie.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu