hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-09-29 12:02:00

Lehetne nyomatékot is írni, ami erő*erőkar. De mivel adott méretet veszünk alapul, talán célszerűbb erőről beszélni. De mint mondtam, jó itt is a nyomaték is.Ha az erőt kifejteni szóhasználat zavar, az eléggé elfogadott szókapcsolat.
De ami a lényeg:Ez bizonny nem elméleti kérdés csak.Pont egy gyakorlati problémából indult ki a vita. Ha a kuplung lamellák valami okból veszítenek olajozottságukból, szerintem el kezd a kuplung egyre erőssebben fogni. Matya azt írta, nincs is ott az olaj működés közben.Ez nem tisztán elméleti kérdés, mert ha nem lenne ott az olaj, akkor száraz kuplungról beszélnénk.Emiatt akkor az se befolyásolná a kuplung működését, hogy mennyire híg olaj van a váltóban. Ez pedig megintcsak erőssen gyakorlati probléma, sokan tettek már huszas olajat a váltóba, aztán kérdezgetniük kellett, miért is csúszik a kuplung. De a fordítotja is előforduló probléma. Van olyan motor, aminek a váltójához negyvenes olaj van előírva. A nyolcvanastól "ragadóssá" válhat a kuplung.Szóval ez nagyon nem elméletieskedés.
Ami elméletieskedés, az az, ha elkezdjük vitatni, azért szorul e ki az olaj a parafából(vagy bakelitből) mert eltűnik a barázda a cikkek közül, vagy azért szárad ki a parafa, mert túl vékonnyá válik, aminek látható jele az, ha eltűnik a barázda. Ez tényleg csak elmélet, gyakorlati haszon nélkül, mert a látvány nem változik, az elhárítás módja sem nagyon. Cserélni kell vagy a lamellát, vagy legalább a parafát rajta, ha az egyáltalán lehetséges.
Tehát továbbra is fenn áll a gyakorlati kérdés, állandó kuplung használat esetén, főleg kopott lamelláknál kiszáradhat e a parafa, és ha veszit az olajosságából erőssebben kezd e fogni a kuplung?
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu