hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-09-25 09:17:47

A jawa 634 és a TS is 6 voltos, negatív testelésű rendszer. Azaz az akumlátor minusza van földre kötve. Mind a kettőnél az egyik székefe a földre van kötve, a másikról megy fel a plussz a szabályzó felé. Egyenirányító nincs, a dinamó egyenáramot termel. A szabályzóban előszőr egy iránykapcsolóra kerül az áram. Ez akadályozza meg, hogy az áram az aksiból vissza tudjon folyni a dinamóba, ha áll a motor.Azirány kapcsoló után megy az aksihoz tartozó kivezetéshez és megy tovább a szabályzóáramkörhöz vagy mechanikus reléhez. Nos ez a szabályzórész tér el a ts-nél és a jawánál. A TS a + felé húzza a szabályzó kimenetet, a jawa lefelé, földfelé. A szabályzó fezsültség a dinamó állórészéhez megy. TSnél, mivel az a szabályzó kimenetet felfelé húzza, az állórész másik kimenetét földre kell kötni. A jawa lefelé húzza a kimenetet, tehát az álló rész másik vége plusszon van, mégpedig közvetlenül a plusszos szénkefén. Ha TS szabályzót teszel be a 634be, akkor a következőt kell csinálnod: Az állórész azon kivezetésére kell kötnöd a szabályzó vezetéket ami eddig a szénkefén volt. Ami eddig a szabályzóra ment azt pedig földre kell kötnöd. Azaz csak az állórész két vezetékét kell másként bekötnöd.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu