hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-08-27 08:49:20

A szabályzás alapelve ugyanaz. Különbségek: A dinamó feszszabjának kell tartalmaznia egy soros diódát a dinamó felé, vagy egy relét ami hasonlóan viselkedik. Ez az iránykapcsoló, ami megakadályozza, hogy álló motornál áram follyon az aksiból a dinamó felé. Generátornál ott az egyenirányító, a diódahíd, ezért ott nem kell.
A negativ testelésű jawák fesszabja föld felé húzza az állórész egyik kivezetését, a másik kivezetése a szénkefére van kötve, ahol a + táp lejön. Az MZ szabályzó + felé húz.A jawa két mozdulattal átköthető úgy, hogy MZ szabályzó jó legyen rá. Ha valaki áttekertette a 6 voltosát 12re, akkor 12 voltos generátorhoz való szabályzót használjon, de kössön be a fesszab bemenete és dinamó közé egy diódát úgy, hogy a dinamótól az aksi felé vezessen.A dióda nagy teljesítményű legyen, akkora, hogy bírja a max áramfelvételét a jószágnak. Hűtő borda is kell rá. Nem rossz, ha ez a dióda Schotky.
Néha lehet 12 voltos dinamóra való fesszabot is kapni, de az ritka mint a fehér holló, nem érdemes a keresgéléssel tölteni időnket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu