hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-08-15 20:22:25

Én is IRFP460-at használok. http://w3.enternet.hu/takacs60/gyujtas.htm
Itt van a pár dolgom gyújtás ügyben.

A trabigyújtás a következő modon tudja meg, melyik hengert kell gyújtani:
Egy jeladó van, ami az egyik mágnese polusra földre zárja a kimenetét, a másikra szakadást mutat. Innen két ágon megy tovább a jel. Az egyik ág megfordítja a jelet mert három tranyóból áll, a másik nem mert két tranyóból áll.Tudod, -szor - az +, -szor-szor - az - . Azaz amikor az egyik végtranzisztor vezet, a másik szakadás. Ha az átmeneteket nézzük amikor vált a mágneses tér, akkor amikor az egyik megszakít a másik ráadja a dlelejt a gyújtótrafójára. A trbi mágnese nugy van mágnesezve, hogy ha sugár irábyban, azaz a tengely felé ki be mozgatod a halt, változtatni lehet hány fokig van északi, illetve déli mágneses polus a hal felett.Így lehet állítani, hogy a második henger hány fokra legyen az elsőtől. Ha a kör kerületén toljuk el a halt, mint ahogy a megszakítót is szoktuk állítani, belőhetjük hogy az első hengernek mekkora legyen az előgyújtása.
A trabigyújtásnak megfelelő gyújtást lehet fetekkel is csinálni. A kis tranzisztorok helyett BS170-et kell használni, a végfetek IRFP 460-ak. a munka pont beállítás fetes esetben egyszerűbb.A kis fetek gate-jeiknek 1.5 kilohmal kell tápra kötve lenniük, a nagyfeteknek 470 ohmal. A 470 es ellenállások 0.5 watosak. Ennyi,három kis fet, két nagy fet és 5 ellenállás. Nem bonyolult A védő zenereket a kimenetről el lehet hagyni, mert a fetek jól bírják a visszarúgásokat.Viszont a hallokna érdemes 5.6 voltos tápot csinálni egy zenerrel és egy ellenállással.
A hallokat és az esetleges tápocskájukat, plussz a kisfetes részt tartalmazó lapot oda lehet csavarozni a dinamóra, generátorra a gyújtókondi helyére. A végfeteket minimális hűtőbordával rá lehet erősíteni esetleg a gyújtótrafókra.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu