hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-08-15 15:34:48

Ha kissebb vízcsöpp, bármi más megkapaszkodik valamelyik fúvókában néha ki tudja szívni a motor, ha tud járni még egy kicsit.A régebben motorozók közül szinte mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy ha egy picit vizes volt a benzin , akadozott a motor, de kis szerncsével el lehetett vele araszolgatni, amíg vagy elfogyott a víz a benzinből, vagy hazaért az ember és kicserélte az üzemanyagot.Ha valami egyébb kis méretű anyag kerül a fúvókákba, akkor is hasonlón viselkedhet a motor. Ki hagy 1-2 ütemet, aztán gond nélkül tovább megy, ha a koszt át tudja szívni a fúvókán.
Nos ilyen esetekben előnyös az elektronikus gyújtás. Sokkal erőssebb szikrát ad, a benzinben szegény keveréket is be tudja gyújtani.Tehát például ha el van dugulva az alapjárati fúvóka induláskor, be tudja gyújtani a keveréket alapjárati nélkül is, csak a szivatóból és a főfúvókából származó benyából.. A járó motor kis szerencsével kiszívja a dugulást a fúvókából. A megszakítós gyújtás szikrája gyengébb, előfordul hogy már valamelyik fúvóka részleges dugulása esetén is lefullad a motor, mert a gyenge szikra nem tudja a szegény keveréket gyújtani.Lehet, hogy sok rugdosásra kijön végül a dugó, de az fárasztó dolog, és az esélye is kissebb, hogy szerencsés véget ér az eset. Összefoglalva: A járó motor néha eltünteti a karbiból a dugulást, az elektronikus gyújtás pedig segít abban, hogy szélsőségessebb körülmények között is járjon a motor.

Nem dugulásra, de hasonlóra egy példa:
Idén tavasszal valószínüleg a sok hőmérséklet változás miatt rengeteg kondenzvíz gyűlt össze a forgattyúsházban. Három rúgásra annyi víz gyűlt össze a gyertyában, hogy színültig tele lett az vízzel. A motor brummogott vagy kettőt minden kísérletre, aztán leállt. Egy óra rugdosás után(néha persze pihenők) már csak annyi víz volt, hogy félig volt a gyertya vízzel. Mechanikus megszakító esetén lehetett volna még vagy ötször ennyit rugdosni, hogy elkezdjen folyamatossan járni a motor. De a fetes végű gyújtásommal elindult végre folyamatossan. Még a kipuff könyök mellett is nyomta ki a vizet nagából a jószág.De járt. Egy óra rugdosás és a tankban lévő benzin lecserélése után gond nélkül szuperált. Még a csere benzinért is úgy mentem el, hogy a tankban lévő vizes benzin egy kicsit dadodogva, de elvitte a kútig. Ha nem ilyen a gyújtásom, órákig tologathattam volna, és gyalogolhattam volna a kútig a fájós lábammal. Jé, mégis van a példában dugulás is...
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu