hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-07-24 09:51:53

Hogy a fenébe ne lenne köze a kigyulladásnak az elektronikus gyújtáshoz. Azért indult nehezen, azért szívta meg magát, és azért robbant vissza a karbiba, mert eltörött a bakelit talp,az egyik megszakítón amit az excenter nyomkod. Elektronikuson iilyen gond nincs.
Nagyon nem mindegy milyen a gyújtásod jóminőségű megszakítóval is kihagy néha egy egy ütemet magassabb fordulaton.Elektronikussal nem. 5-10 százalék üzemanyag megtakarítás érhető el vele.
Az, hogy az elektronikusnak jobbak a paraméterei nem vitatható, nem napokig, de egy másodpercre sem.Főleg, ha fetesről van szó, amelyiknek nincs saturációs feszültsége.A megszakító mindig ívet húz.Tehát nem azonnal szakít meg. Az elektronikus megszakítása sokkal meredekebb. Mivel az indukció egyik tényezője a mágneses tér változásának sebessége, egyértelműen erőssebb a szikra elektronikus esetben.Az erőssebb szikra biztossabb gyújtást eredményez.Az elektronikusban nincs kopó alkatrész, hall jeladó esetén szennyeződés sem. Addig nem kell hozzányulni, amíg valamiért le nem szeded a generátort vagy dinamót.Tehát nem kell ötszáz kilométerenként ellenőrizgetni
Ezek után miről lehetne vitatkozni? Arról, hogy a gyújtótrafók méretezése egy kompromisszum eredménye, jól jön a hagyományosnál erőssebb szikra? Ezt mindenki tapasztalta már hideg téli, tavaszi napokon főleg. Arról vitatkozzunk, hogy a megszakító lassú jelet ad az elektrónikushoz képest? Ez sem vitatéma, ha valaki elolvas egy -két szakkönyvet, láthatja.Akkor miről lehet itt vitatkozni?!! Egy megszakító pár kerül mondjuk 1500ba. Bár mintha drágább lenne mostanság. Egy-két évente lehet cserélni. Az elektronikus ha maga építi az ember, kihozható 2500 ból két henger esetén. Ha szerencséd van, a bontóba is azzal viszik majd a motorod.
Amúgy én is szakmabelinek számítok elektromos kérdésekben talán mint villamos üzemmérnök, vagy mint tanár.
Amúgy a motorom nem égett le, csak kigyuladt időben lett eloltva. Csak a légszűrő gumi égett le róla, és talán a henferen látható egy kis szürke nyom a ráégett portól. Még a festés se rongálódott meg.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu