Matya - 2009-07-13 23:44:32
Szabbensz....
Látom már, hogy bossbu kollégának nem jön be a ..hmm...fogalmazzunk úgy, hogy "önállóságra nevelő" stílus...Mondjuk pont szarok rá, hogy tetszik-e valakinek vagy nem, eddig mindig működött, hogy kicsit ösztönözze az embert...ha valakinél mégsem, az igen gyorsan kikopott a szocimotorosok közül....
A következőket sem lebaszás vagy fikázás miatt írom, csak megpróbálom más aspektusból megmutatni neked, hogy mi a bibi a gondolkozásodban/eljárásodban...Bocs, hogy pont TE vagy a "célpont", semmi személyes nincs mögötte, de te vetettél fel ilyen problémát, amin szemléltetni lehet...
Szóval:
A forgórészben "nem látok hibát"....MIVEL vizsgáltad? Szemmel?Az állórésznél dettó.... "A diódahíd jónak látszik"....Ha politizálni akarnék, azt mondanám, hogy a "rendszerváltás" is jónak látszott 20 éve, aztán látjuk mi lett belőle :)
Testzárlatot, szálszakadást vizsgáltál?
Van dícséret része is: :) Na az már jó, ha MÉRSZ :)Az, hogy miért nincs feszültség a 86-os lábon? hmm... vegyél a kezedbe egy kapcsolást és gondold végig, hogy működik...Generátor, gerjeszteni kell a forgórész-tekercset, akkor generál áramot az állórészben...
Első kérdés: milyen úton megy az áram gerjeszteni?
Második kérdés: meddig jut el az áram?
Harmadik kérdés: miért nem megy tovább?
Negyedik kérdés: mi a pöcsöm a relé szerepe?
Ha ezeket tisztáztad, akkor jönnek a következők: A relé működése:
A relé tápja a 30/51-es láb...Ha a gyújtást ráadod, OTT kell lenni áramnak...A 87-es pont a töltésvisszajelző lámpa, tehát ott ugye KIFELÉ megy áram a reléből, ha nincs töltés.Ezt ugye elég könnyű megvizsgálni, mivel ha van rajta kimenő áram, világít a töltésvisszajelző.....0 pont a föld...
Motor beindít: fesszabályzó DF pontján van áram? szénkefe DF pontján van áram? Három fázisnál van áram? állórész 86-os pontján van áram? diódahídnál van áram? diódahíd után van áram?
Ha bármelyik kérdésre NEM a válasz, akkor hiába "látszik jónak" az alkatrész, szar van a palacsintában....
Összegezve: a fentiek nem érnek semmit, ha nem látod át, hogy is működik a rendszer.Na annak megértéséhez kell az önállóság....Ha egy kapcsolási rajz kifog az emberen, akkor gondolkozzon el rajta, hogy NE Ő szerelje a motorját, hanem keressen hozzáértő embert....Nem mintha nem lehetne fejleszteni a dolgot, de ÉN hiába értem a működését, ha a TE motorod szarik be és TE maradsz ott az út mellett vele, esetleg szétcseszve egy nyaralást....Na ezért nem lehet távgyógyítani....
Egyébként ajánlom többszöri elolvasásra a Zen meg a motorkerékpár ápolás művészete c. könyvet....Nem csak neked :)
|