Árpád - 2009-06-02 14:27:31
Ved ki a gyetyákat. Előszőr pucold meg a megszakítók pogácsáit. Ezután állítsd be 0.4 miliméterre a megszakítóhézagokat.Azaz keresd meg mindkettőnél a maximális nyitottságú pontot, ereszd fel a megszakítót leszorító csavart,állítsd úgy a megszakítót hogy ebben a pontban a pogácsák 0.4 miliméterre legyenek.húzd meg újra a csavart.
Ezután következik annak a hengernek a beállítása amelyik a gyújtásalaplapon közvetlenül elhelyezett megszakítóhoz tartozik.Talán a jobb henger, de nem vagyok benne biztos.De kideríthető a dolog. Egy próbalámpát bekötsz a +-ra és a megszakítóra a gyújtás vezeték helyére. Megforgatod a főtengelyt az excentert tartó csavar segítségével. nézed, hányszor alszik el a lámpa. Csak egyszer lenne szabad. Ha többször is elalszik, gáz van. Ha mégis így lenne, vagy csökkented a megszakító hézagot 0.3 ra (nagyon nem tökéletes megoldás, de működni szokott valamennyire) , vagy csiszolgatod az excentert, hogy csak a legnagyobb nyitási ponthoz közeli maradjon meg, vagy szerzel egy jó megszakítót. Ha ezek a dolgok se segítenek, vagy üt a fötengelyed, vagy lóg, illetve az excenter állhat görbén.
Ha már csak egy ponton alszik el a lámpa, megnézed, melyik dugó áll a felső holtponthoz közel.Ehhez a hengerhez fog a megszakító tartozni.felengeded a az alaplapot rögzítő két csavart egy picit, annyira, hogy el tudd forgatni, de magától ne forduljon el az alaplap. A motor járásával megeggyező irányban elkezded tekerni az excentert szorító csavart. Nézed mikor alszik el a lámpa. Ahol elalszik, ott a gyújtási pont. Én kiindulásként úgy szoktam beállítani, hogy e pont után 3 miliméterrel(a dugattyú mozgását mérve) legyen a felső holtpont.Ha beállítottad, meghúzod a csavarokat újra, és jöhet az a megszakító amelyik az alaplaplra szerelt lapocskán van. Felereszted a lapocskát leszorító két csavart, aztán jön a beállítás ugyan úgy, mint az előbb, csak értelemszerűen most a másik dugattyú helyzetét nézed.
Jawáknál ént egy tizes csavart használok a dugattyú helyzetének meghatározásához. Ha jól emlékszem két menet kb 3 mm. :) De lemérheted előtte a menetemelkedést.:) Annyira nem érzékenyek a jawák az előgyújtásra, hogy legtöbbször tökéletesen elműködnek így. Ha mégsem, akkor elég a gyújtás alapla helyzetét állítani, a másik megszakító együtt mozog ezzel. Szóval ha beállítottál 3 milimétert és azt tapasztalod, hogy nehezen indul, csökkentsd az előgyújtást. Ha magas fordulaton nem tökéletes, növeld egy leheletnyit, amíg nem találod elfogadhatónak. Ha motor járásával megeggyező irányban forgatod el az alaplapot csökkented, ha elenkezőleg akkor növeled az előgyújtást.
Remélem érthetően írtam, nem hagytam ki semmit se, és nem beszéltem félre. Ez utóbbi néha előfordul, valami vitamin hiány lehet. :D |