hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-05-05 16:06:02

Hát, végszükségben széthúzhatod a blokkot. A dinamó forgórészt is le kell húzni. Tudod, nyolcas csavar beletekerésével. Kicsit lejjebb írtam valahol , hogy lehet a blokkot széthúzni, Érdemes a blokkot szét húzás előtt nagyon rendesen lepucolni. Egyrészt nem szerncsés, ha kosz marad később benne, másrészt rejtve maradhatnak csavarok benne, amitől aztán nem lehet a blokkot széthúzni.A kuplung kinyomót is le kell szedni, a szekunder lánckereket is. Egy stift kiütése után kihúzható a léptető villa mozgató szerkenytyű rúdja. Nem a léptető villa tengely, mert az a két blokkfél között van, hanem az a valami, aminek v alakban két rugós pöcke van, és az elforduló vaslemezt piszkálja. A kuplungot is le kell szedni. Illetve a rögzítő csavarját legalábbis.. A kuplung tengelyén van egy gyűrű, azt ki kell piszkálni, ha kint van, a kuplung lötyögni fog a tengelyén. Ha szerencséd van, akkor ez a lötyögés elég ahhoz, hogy leszedd a primer láncot.Ha nem jön le a lánc, az se tragédia. Egy megfelelő méretű három körmös lehúzóval lehúzod a primer lánkereket. Mint lejjebb is írtam, nem a csavart megszakítani, hanem rendes meghúzás után kalapáccsal rá kell ütni. Aztán a lejjebb ismertetett módon szét húzod a blokkot. Ha szétszedted, megnézed a fogaskerekeket, a kapcsoló körmöket. Mindennek sarkosnak kell lennie, ne legyen semmi legömbölyödve.A léptető villákat meg kell próbálni újat venni Futár Petinél, a multkor még volt neki. Ha egy mód van rá, ne kerüljön vissza kopott villa. Nem tragikussan drága cucc.Ha meg tudod csinálni, nagyon jó, ha kihézagolod a váltót. Erre remélem még kitér valaki méás, mert az én módszerem nem túl tuti. De ha mégsem, akkor visszatérünk majd a dologra.Összerakás előtt bevásárolod a szükséges dolgokat. A kopott fogaskerekek helyett használható darabokat, új villákat, esetleg új léptető mechanika. Feltétlen kellenek új főtengely szimeringek, a régieket nem célszerű visszatenni.Ha minden megvan, jöhet az összerakás.Összerakásnál én használtam egy olyan széles alu gyűrűt, mint a szimering, illetve leheletnyivel szélesebbet, Ez azért volt jó, mert az negakadt a betett szimerin biztosító zégeren, így a főtengely csapágy megfelelő mélységig csúszott csak be a csapágyházba.Ugyanis előfordulhat, a csapágy tuljön a helyén, amikor összeborítod a két felet. Legalábbis nekem sikerült ezt elérni. A blokk feleket összerakás előtt fel kell melegíteni.Ha elég passzosak a csapágyak, akkor azokat is fel kell melegíteni, úgy ráhúzni a főtengelyre. Aztán megvárni, míg kihülnek, aztán beletenni a főtengelyt a felmelegített félblokkba. Beleteheted persze a csapágyat a félblokba előszőr, aztán együtt melegítés után a főtengelyt. De ekkor ha nincs megtámasztva alul, bizony kipotyog a csapágy melegítés közben.Majd biztos írnak páran még hozzászólást, ők hogy rakják össze a blokkot. Ha szerncséd van, valamelyik néha ideíró szakképzett motorszerelőnk is megnyilvánul a kérdésben.De én összeraktam így a blokkot, és müxik azóta is.
Jut eszembe: Az üresjárati kapcsolót szedd ki melegítés előtt, mert műanyagból van.:)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu