Árpád - 2009-05-05 16:06:02
Hát, végszükségben széthúzhatod a blokkot. A dinamó forgórészt is le kell húzni. Tudod, nyolcas csavar beletekerésével. Kicsit lejjebb írtam valahol , hogy lehet a blokkot széthúzni, Érdemes a blokkot szét húzás előtt nagyon rendesen lepucolni. Egyrészt nem szerncsés, ha kosz marad később benne, másrészt rejtve maradhatnak csavarok benne, amitől aztán nem lehet a blokkot széthúzni.A kuplung kinyomót is le kell szedni, a szekunder lánckereket is. Egy stift kiütése után kihúzható a léptető villa mozgató szerkenytyű rúdja. Nem a léptető villa tengely, mert az a két blokkfél között van, hanem az a valami, aminek v alakban két rugós pöcke van, és az elforduló vaslemezt piszkálja. A kuplungot is le kell szedni. Illetve a rögzítő csavarját legalábbis.. A kuplung tengelyén van egy gyűrű, azt ki kell piszkálni, ha kint van, a kuplung lötyögni fog a tengelyén. Ha szerencséd van, akkor ez a lötyögés elég ahhoz, hogy leszedd a primer láncot.Ha nem jön le a lánc, az se tragédia. Egy megfelelő méretű három körmös lehúzóval lehúzod a primer lánkereket. Mint lejjebb is írtam, nem a csavart megszakítani, hanem rendes meghúzás után kalapáccsal rá kell ütni. Aztán a lejjebb ismertetett módon szét húzod a blokkot. Ha szétszedted, megnézed a fogaskerekeket, a kapcsoló körmöket. Mindennek sarkosnak kell lennie, ne legyen semmi legömbölyödve.A léptető villákat meg kell próbálni újat venni Futár Petinél, a multkor még volt neki. Ha egy mód van rá, ne kerüljön vissza kopott villa. Nem tragikussan drága cucc.Ha meg tudod csinálni, nagyon jó, ha kihézagolod a váltót. Erre remélem még kitér valaki méás, mert az én módszerem nem túl tuti. De ha mégsem, akkor visszatérünk majd a dologra.Összerakás előtt bevásárolod a szükséges dolgokat. A kopott fogaskerekek helyett használható darabokat, új villákat, esetleg új léptető mechanika. Feltétlen kellenek új főtengely szimeringek, a régieket nem célszerű visszatenni.Ha minden megvan, jöhet az összerakás.Összerakásnál én használtam egy olyan széles alu gyűrűt, mint a szimering, illetve leheletnyivel szélesebbet, Ez azért volt jó, mert az negakadt a betett szimerin biztosító zégeren, így a főtengely csapágy megfelelő mélységig csúszott csak be a csapágyházba.Ugyanis előfordulhat, a csapágy tuljön a helyén, amikor összeborítod a két felet. Legalábbis nekem sikerült ezt elérni. A blokk feleket összerakás előtt fel kell melegíteni.Ha elég passzosak a csapágyak, akkor azokat is fel kell melegíteni, úgy ráhúzni a főtengelyre. Aztán megvárni, míg kihülnek, aztán beletenni a főtengelyt a felmelegített félblokkba. Beleteheted persze a csapágyat a félblokba előszőr, aztán együtt melegítés után a főtengelyt. De ekkor ha nincs megtámasztva alul, bizony kipotyog a csapágy melegítés közben.Majd biztos írnak páran még hozzászólást, ők hogy rakják össze a blokkot. Ha szerncséd van, valamelyik néha ideíró szakképzett motorszerelőnk is megnyilvánul a kérdésben.De én összeraktam így a blokkot, és müxik azóta is.
Jut eszembe: Az üresjárati kapcsolót szedd ki melegítés előtt, mert műanyagból van.:) |