hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-02-24 18:30:18

Az elektromos része tér el, az is a hal jeladó után. kéthengere, trabi jeladós esetben a fetes cuccban van 3 kis fet, két nagy fet. ellenállás pedig 5 darab.Alap esetben más nincs. De célszerű a kimenetét védeni, esetleg a halt is , ha nem az eredeti NDK. De mindent összevetve alkatrész áron olcsóbb mint az redeti változat. Különbség még, hogy a vég fetek nem melegszenek, egész pici hűtő felülettel is üzembiztossabb, mint a trabi változat. De a legnagyobb eltérés, amit régebben több szoci fórumon léeírtam, az az, hogy a trabi, azaz tranzisztoros gyújtásnál a végtranyokon esik minimum 1.5 volt.Ennyivel kevesebb jut a gyújtótrafóra. Azaz 6 voltos esetben 6 helyett már csak 4.5 volt lesz a trafokon. Mivel nagyon meredk a jelfelfutás, valamennyire így is elmüxik a dolog. A fetes végfokon fél volt sem esik. A kapcsolás sebessége, akkora, mint a tranyósé. Ebből következik, hogy a gyújtás vagy 15-20 százalékkal erőssebb. Persze ez csak akus esetben érzékelhető, különösen ha lemerülő félben van. Ha eléri dinamó veszültsége a 7.2 voltot, szerintem már a tranyós esetben is telítésbe megy trafó, nem hiszem hogy akkor már lenne különbség. No de alapjáraton, esetleg kicsit öregedő aksinál.... Nos, ott szerintem igencsak jelentkezik a különbség.
A fetes elektronika alkatrész ára kevesebb mint 3000 forint. Halok nélkül. Azok ára változik minőségtől, beszerzési helytől. 2-300 forintól akár 2000 ig lehet találni darabját.

A fetes megoldásnál jobb csak egy jól eltalált CDI gyújtás lehet, de akumlátoros gyújtású szoci motorokra aránytalanul bonyulultak a minimális plussz eredményhez képest. Ami bonyolult az drága is általában, és szinte egész biztosan nagyobb a meghibásodási százaléka. Szóval a fetes tűnik végleges megoldásnak.Szerintem.
Viszont ha valakinek van kész trabis cucca, vagy olcsón tud szerezni és nem akar barkácsolni, az használja nyugodtan, ha nem is kiválló, de azért elég jó.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu