hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Miklósbácsi - 2008-08-28 15:36:32

Na igen, a hő téma érdekes. A tárcsának is van egy bizonyos optimális hőmérséklete, amit normál használat mellett tud tartani. De, ha túlmelegszik, akkor feltűnően gyengül a fékhatás, illetve hidegen sem fog úgy, ahogy egyébként. Dobnál ennek még fokozottabban ki vagyunk téve, mert egyszerűen nem tud normálisan lehűlni.
Az előző levezetést viszont tényleg nem értem: ha fékezel, nyilván növekszik a fékerő és meg is csúszna a kerék, hogy ha merev villa lenne a mocin. De mivel teleszkópokról beszélünk, így a tengelyterhelés növekszik, tehát nő a leszorító erő is, amiből már az következik, hogy megnő a súrlódás is. Jégen mennyi a súrlódás? :) Szélesebb gumival természetesen megnő a súrlódás is. Ha a csomagtartón ülsz, akkor minden bizonnyal meg fog csúszni a kereked, de amit nem értek, hogy miért állítod, hogy a tárcsafékkel nem lehet jobb fékhatást elérni, mint a gyári kétkulcsos dobbal? Ha te azt kérdezgeted a Jawa tulajoktól, hogy vajon blokkolja-e a dobfék az első kereket, akkor én azt fogom kérdezni a tárcsás tulajoktól, hogy miért költik rá a moci árának felét egy tárcsafékre, ha a régi is olyan jól fogott?
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu