hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-19 22:21:06

Csehcsoda.
Sokat agyaltam már ezen én is, és csak azt tudom mondani, hogy a csepprankosok 3-as kidobálása a váltó "szerkezeti hibájból" adódik.
A megoldás kulcsa a beszerlt alkatrészek minőségén, kopottságán múlik.
Hirtelen 4 dolgot említenék:

- a szegecselt pillangótárcsa szegecselése nem lötyöghet túlságosan, a pillangótárcsának lehetőleg merőlegesen kell állnia a karter tömítőfelületeire.

- a váltó kapcsolókörmei, főként a 3-as fogaskerekének belső és azt fogó tengely külső körmeinek élei nem legyenek túl kopottak.

- a váltó előtéttengelye (ami a km-órát is hajtja) 0,05 - 0,2 mm-es lötyögésre legyen kihézagolva a mindkét végén lévő futógyűrűkkel. Ezt igazából a főtengely nélküli karterben a legegyszerűbb belőni üres tengellyel).

- a kapcsolóvillák szegecselt körmei, amik a pillangótárcsában futnak, ne lötyögjenek.

Ha a jegyzeteimet előkaparnám (fejből már nem tudom a fokozatok hajtássorrendjét) akkor meg is tundám indokolni, hogy miért csak a 3-as dobálja gépezet, és a többit miért nem.
De arra emlékszem, hogy amikor megrajzoltam a hajtásokvonalakat a világ egyik legprimitívebb váltóját sikerült feltérképeznem.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu