hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-19 22:09:29

Herrwatt.
Ha az előző hozzászólás első kérdésére igen volt a válasz, akkor küldök neked egy saját gyártmányú kis excel-t, amivel a lökethossz és a hajtókar hosszának ismeretében át lehet váltani a mm-ben mért előgyújtásértékeket fokokra. Így megkapod hogy hány fokos előgyújtással ment olyan jól a motorod.
Ezután már csak arra kell visszaemlékezned, hogy melyik volt az a fordulatszám, ahol igazán fickós volt a gép, illetve tulajdonképpen ez feltehetőleg az a fordulatzám volt, amilyet az utazósebessgéhez kell, hisze túrán voltatok (nem városban) és húztad neki. Tippem szerint 110 km/h-hoz gyári áttétellel kb. 5000-res fordulat tartozik. De neked kell visszaemlékezned, hogy melyik fordulaton érezte megát a motor legjobban, hol erőlködött a legkevésbé.
Íme máris megvan az előgyújtás görbe egy fix pontja. Első körben különböző meredekségű egyeneseket kell ezen a pontot átfektetni, (lehet hogy kockás papír is elkel majd).
Elsőnek csak az ehhez közeli fordulatszámot kell figyelni, és ott módisítani a meredekségen, és csak után a többin, mert szinte biztos, hogy nem lineáris lesz, hanem kifli alakzat.

Amúgy biztos, hogy nem követtél el valami számítási hibát ?
Két dologra gondolok :

- az egyik, hogy IGC-s üzem esetén a jeladó (vagy megszakító, mindegy) nem felső holtponton adott jelet, hanem máshol és az IGC-nek beállított értékek ehhez hozzáadódtak ?

- Nem jól számítottad át a mm és a fok közötti előgyújtást. A nulla mm az nulla fok, de onnantól a szögelfordulás tangense és a hajtókarhossz/lökethossz arányának szinuszos változása együtt határozza meg a mm-ből a szöget, és nem pedig egy sima tangens, ahogy elsőre gondonánk. A 90 fokos előgyújtás például mm-ben pont a lökethossz fele lesz és nem pedig a teljes lökethossz, pedig tg90=1.
Hmmm ???

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu