hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


MDani2 - 2005-11-04 15:14:01

Sziasztok!

Én csak az elektronikus gyújtás témához szeretnék hozzászolni néhány szóban. Én kb 1 évet foglalkoztam eddig elektronikus gyújtás építésével. A kiindulás egy 1974 es rádiótechnikából vett kapcsolás volt. Tranzisztoros természetesen. Azóta 6 verziót fejlesztettem belőle. Mind saját tervezésű. Más rajzokkal nem foglalkoztam, mert az volt a tapasztalat, hogy ránéztem és rögtön megláttam benne, hogy a tervező hol rejtett el benne szándékos hibát a megtéveztés miatt. Egyébként meg tudom érteni, mert ha valaki 1 évet dolgozott valami, azt nem adja csak úgy akárkinek oda. A másik gond, hogy csak az elvi kapcsolási rajz szokott fönt lenni. Ami meg nem feltétlenül jelenti azt hogy összerakom, bedugom, és megy. Én minden egyes elektronikámat, oscilloszkóppal, és jelgenerátorral nyuztam, órákat, mire sikerült behangolni. Még egy nagy gond, hogy nem mindegy az ember milyen gyújtótrafót használ. A gyári elektronikákat is egy megadott trafótípushoz méretezik. Szóval nagy meló, és igényel valamennyi szakértelmet, ha valaki házilag akar JÓ gyújtást csinálni. Akármilyet bármikor össze lehet, dobni, de az egyedi gyártásnál számolni kell a menetközben jelentkező hibákkal. Egyébként az enyimmel soha nem voltak megbízhatósági problémák. Persze valószínűleg azért mert követtem a jó öreg orosz túlméretezési irányelveket.
Az előgyújtás szabájozást megoldani, meg egy elég kényes kérdés. Nem az elektronika megépítésében van a nagy kunszt. Láttam már egy két PIC es rajzot, és nincs gond velük. A probléma a szoftverrel van. Minden egyes üzemállapotban más és más előgyújtás szükséges. Nem tudom a pool milyen rajzot talált, akár jó is lehet. Vannak közelítő görbék amiket föl lehet programozni, és azok is sokszor elég pontosan követik a valóságot. Akármelyik belsőégésű motoros könyvet, ha az ember megnéz, benne van az előgyújtás számítási módja. De akár egy kis logikával segítség nélkül is kiszámítható. A probléma alapvetően az, hogy tudni kéne a töltet égési sebességét és abból rögtön megvan az előgyújtási idő. De ez nemcsak a fordulattól függ. Hanem a töltet nyomásától, minőségétől, hőmérsékletétől, páratartalomtól. Namármost ha megnéztek egy modern autót akkor rögtön látjátok, hogy mérnek levegő tömegáramot, hőmérsékletet, gázkarállást... Ha ezt mind megcsinálná az ember akkor sokat kéne a műhelyben töltenie. persze mondjuk egy Jawa hoz nem feltétlenül kell ilyen pontos előgyújtás. A karakterisztikafelvételhez, pedig fékpadra kellene rakni egy blokkot és megnyúzni. Én nem tudok róla hogy csínált e valaki valaha ilyet. Bennem is felmerült az ötlet, de az elvégzendő mérések számából arra lehetett következtetni, hogy az egy komplett blokk elhasználódásához vezetne. ha valaki ezt végigcsinálja akkor megvan a tuti szoftver a megfelelő időértékekkel. Addig is az egész csak egy jó kis próbálkozás. Csak ha kopogni halljátok a motorotokat, jobban jártok ha megálltok vele, mert főtengelyes lesz.:) De az is biztos hogy érdemes vele foglalkozni, mert nekem sikerült a 350es Jawa fogyasztását 4 alá levinni, annak ellenére hogy fix előgyújtást használtam. Sok sikert az építésekhez, és óvakodjatok a nagyfesztől!

Üdv Dani
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu