hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Elek_Sanyi - 2005-10-15 22:23:09

Szia!

Nekem megcsinálják az 58-ast. Szerinted a rendszerváltás idején, mikor a kelet összeomlott, és minden haldoklott. A Jawa olyan különleges anyagokból csinálta a dugókat? Hőtágulási betét sincs benne. Az igaz, hogy a magyar kisipari dugók általában ajtókilincsből vannak, de a PÁL annyira csak nem GAGYI (remélem :) ). A másik fele a témának a henger, amit a JAWA nem tud jól megcsinálni. Ha lemérsz egy gyári hengert, akkor láthatod, hogy a dugó hőtágulása a legkisebb gond. A henger amorf. A problémák alapja, az hogy a JAWA a cseheknél a fegyvergyártás mellékterméke volt. 1928-ban így indult a JAWA, és a fegyver gyártására már nem alkalmas gépeken készült. És ez így ment nagyon sokáig. A 90-es évek előtt készült mocik mindegyike ilyen gépeken készült, és ez akkor változott meg gyökeresen mikor 1998-ban eladták a céget, ami addíg az állam tulajdona volt. Ezután tényleg már csak motorkerékpár gyár volt. Az viszont biztos, hogy a 80-as években a JAWA még igen erőteljesen függött a fegyvergyártástól. És a minősége iszonytosan ingadozó volt. Én ezért nem csodálkozok a pontatlanságán.

Sziasztok
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu