hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


magwas - 2005-06-05 22:01:29

Szerintem a teljesítményből következik a végsebesség, tehát a mozgási energia is, sőt az is következik belőle, hogy egy adott kanyargós úton összesen mennyi mozgási energiát kell a fékkel elnyeletni.

Az egyoldali tárcsaféknél az erőkben ott van aszimetria, hogy az egyik telószárat előre nyomja a fékpofán keresztül a lassuló tárcsa, a másiknál ilyen erő nincsen. Ez normális esetben a jobb telószárnak csak minimális mértékű plusz görbülését okozza (a tengelynél a telóra ható erő hátra mutat, a féknél előre, a felső rögzítés alján ismét előre, a tetején hátra), ami nem forgatja el a tengelyt lényegesen, és még ebból is ellensúlyoz a sárvédő felfogatása, illetve magának a fékpofának a tárcsára ható erői elcsavarodás esetén.

Viszont ha valami bibi van a szerkezetben, akkor ez érezhetővé válhat, és problémát okozhat. A dupla tárcsafék mellett a nagyobb fékező erőn kívül az is szól, hogy az erők szimmetrikusak.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu