hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Goldnadel - 2005-01-06 23:57:02

Csak egy kis érdekesség miért nem használják a királytengelyt:
Az NSU gyár az 1950-es években kezdte favorizálni ezt a vezérlési módot de hamarosan komoly technikai problémák léptek fel:az egyenesfogazású kúpfogaskerekek {amellett hogy borzalmasan zajosak}az akkori anyagokkal nem birták ezt az igénybevételt.A megoldás az ivesen-ferdén fogazott kúpfogaskerék.Ennek az előállitása az egyik legnehezebb gépipari művelet:a kúpokat kiesztergálják,rámarják a fogakat, és azután összeszámozzák.Utánna napokig együtt,hidegen összejáratják a fogakat,és azután megedzik.Összeszerelésnél nemcsak a pároknak hanem a fogaknak is stimmelniük kell.Ezután már érthető hogy a gyárak miért alkalmaznak láncot vagy szijjat.Sokkal olcsóbb de ezt nem kötik a vevő orrára.
Az 1953-as világbajnok NSU motorkerékpár adatai:
Négyütemű.247kcm.Hengerszám:2.Szelep:2 db hajtűrugós szeleprugóval.
Vezérlés:2db királytengely 2db vezérműtengely{DOHC-1953-ban}
Teljesitmény:30le
Fordulatszám:12 000.{1953-ban}
Ugyhogy:nincs új a nap alatt.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu