hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2005-01-06 21:38:38

Igen, olyan. Legfőbb előnye, hogy nincs szükség gerjesztőáramra ahhoz, hogy áramot termeljen, tehát akár teljes akkuslussz esetén is be tudod rúgni/tolni az ilyen áramfejlesztővel ellátott motort. Ma már általában három fázisú a világítótekercs, és plusz van egy 70-110V körüli feszültséget előállító nagy tekercs is. Utóbbi a CDI gyújtáshoz való, ezt egyenirányítják (esetleg feszültségkétszerezik) és erről töltik a kondenzátort, amit a tirisztorral a gyujtótrafón át kisütnek (like babetta). A jeladó szintén egy kis tekercs, ami előtt mágnes mozog.
A rendszer nagy hátránya a feszültségszabályozás. Amíg a nagy teljesítményű félvezetők nem jelentek meg, ezt gyakorlatilag nem tudták megoldani, az igényesebb gyártmányoknál külön világítótekercset csináltak minden fogyasztónak, az igénytelenebbeknél a tulajdonos cserélgette a körtéket. Aztán a nyolcvanas évek elején kitaláltak egy olyan félvezetős szabályzást hozzá, ami a lejöv feszültségszintet figyeli, és ha megmarad egy bizonyos mértéket, a világítótekercset tirisztorral rövidre zárja a következő félperiódusig. Sajnos ezek a szabályzók meglehetősen sok hőt termelnek, hiszen komoly áramok folynak rajtuk, viszont segítségükkel a mágneses rendszer stabil feszültséggel üzemeltethető. De az ilyen szabályzóval ellátott motort mindíg csak akkuval szabad használni, mert különben a fellépő tranziens feszültségcsúcsok könnyen hazavágják a kb. 10e HUF-os szabályzóelektronikát, és ezáltal pont a legfőbb előnyét veszítette el a rendszer: hogy akku nélkül volt használható.
Hogy miért népszerű ennek ellenére? Talán mert ez a mágneses kerék lendítőtömegként szolgál, vagy mert az olcsó állandómágnesek lényegesen egyszerűbben előállíthatóak, mint egy generátor forgórész gerjesztőtekercsel, csúszógyűrűkkel, vasmaggal stb. nem tudom.
Én a magam részéről inkább az ETZ generátort javaslom neked beépítésre, mint a mágnesest.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu