hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Attis - 2005-01-02 18:11:16

Sziasztok!

Ha szabad lesz bele vau vau –zni.

Elsőre sajnos nem szokott semmi sem sikerülni, maradjunk a valóság talaján.

Alumínium vázat szerintem egyenlőre felejtsd el, megfelelő ötvözet hiányában az életeddel játszol. Az acélváz jó. ha gondolod talán sikerül viszonylag olcsó jawa váza(ka)t vennem, csak most sok volt nekem az ünnepek. Azt lehet bátran vagdosni.

A villaszögnek majd utána nézek, ez a legkisebb probléma szerintem.

Fékek: a közhiedelemmel ellentétben a dobfék sokkal hatásosabb, mint a tárcsafék, sokkal nagyobb a súrlódó felülete. Hátránya viszont a hűtés, és bereszelés nélküli betéteknél az öntisztulás hiánya (ekkor jobban kopik a betét), és az „üvegesedés”. Ekkor jelentősen romlik a hatásfok.

Motor: már több évtizedes tanulmány, hogy a legoptimálisabb motor 300-330 cm3.
Az ekkora motor elegendő nyomatékot képes már leadni, és a fellépő tömegerők szintén optimálisak. Nem kell hülyére pörgetni sem.

Egy 400 cm3-s motor egy hengerrel kellemes motorozást tesz lehetővé, de a honlapodon olvasott hatodik pont egy új elképzelést sejtet, egy négyütemű 400-as motor miből új???
Egy motorkerékpár annál stabilabb minél alacsonyabban van a súlypont.
Ajánlatom: ha lúd, legyen kövér: egy fekvő elrendezésű 2T-motor 4 hengerrel!
Tulajdonomban van elegendő alkatrész a motorhoz. Trabant koncepció. Ebből egy 1000 km-el bejáratva, a többi kosárban. A karterekből kell csak középen kivágni, fölös hely van ott, ezzel csökkentve a motor szélességét. Én javasolnám a lökethossz növelését. Majd erről később. Karbit is tudok adni kettőt, de az egyiket sehogy sem sikerült még beszabályoznom, fúvókacserés lesz asszem. Gyújtása pedig egy akárnié is jó!
Biztos hogy kiegyensúlyozott lesz. A főtengelyt majd átékeljük. Ha a motor fekvő, az akkor ez esetben megvalósítható mert a szívó, és kipufogó torok is egy oldalon van. Hűtés a bevált egyszerű és nagyszerű turbós levegős. Kidörrencs: A 4 2 –be 21-be, mely az ülés is egyben, megtervezésében segíthetek.
Primerhajtás: ha fogaskerék, akkor a már bevált alkatrész legyen, nem becsüllek le, de még nem találkoztam jó házi gyártmánnyal.
Váltó: itt rizskályha vizsgálat lenne számomra szükséges, de trabi tengelyeim vannak.
Kuplung: min.: 60 lovas bármelyik rizskályháé jó lehet.
Szekunder: kardán nem, nem is akarok vitát nyitni. Mivel nem földutakra kell elsősorban, bordásszíj itt előnyösebb, mert az halkabb (is) és a 2T miatt is mert rendkívül halk az is. Ezért javasolnám.
Kerekek: csak küllős. Apropó: krómozott küllőt hol lehet venni, és hol fűznek kereket, és mi pénz kb.?
Remélem sikerült vitát gerjesztenem, mert én úgy tanultam, hogy a tervezésre fordított idő és energia bőven megtérül a végső költség alakulásában.

Talán Bp-n megfelelő helyet is tudok, személyes elmélkedésre, de ez nem ígéret!

Gondolja meg mindenki, vagy aludjon rá egyet, ennyit tudok segíteni, melyeket a project rendelkezésére tudok bocsátani.
Szivélyes üdvözlettel:

Attila
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu