hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


magwas - 2005-01-01 22:30:49

Lehet hogy elvakult kétüteműista vagyok,
de nem teljesen világos hogy miért lenne a negyedannyi alkatrészt tartalmazó kétütemű motor megbízhatatlanabb és rövidebb élettartamú mint a négyütemű. Az meg valahogy sosem világos amikor a nyomatékról beszélnek mint a jármű meghatározó paraméteréről. A mai modern járművekben már van sebességváltó a megfelelő nyomaték elérésének céljából:)

A kétüteműnek is van persze hátránya, az pedig a tökéletlenebb öblítés és ami ebből következik: fogyasztás és környezetszennyezés. De ezt a közvetlen befecskendezés és a kompresszor/turbó segítségével meg lehet oldani.

Abban igazad van hogy a hosszelrendezésű kardános építés wankelmotorért kiált. De a wankel motornak is éppen a rossz öblítés a problémája. Amikor ez olyan mérvű, hogy azért csinálnak túlságosan vastag robbanóelegyet, hogy maradjon még benne cucc az optimális utánégetéshez, ez nekem már pazarlásnak tűnik. Persze nyilván itt is lehet javítani az öblítésen, csak lehet-e annyit amennyi kell?

A wankel motornál ráadásul mintha nem játszanának akkora hőkülönbségek. A kis hőkülönbség pedig szintén kis hatásfokot jelent.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu