hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


magwas - 2005-01-01 10:39:10

Van az az ökölszabály, hogy a kétütemű majdnem kétszer akkora teljesítményt tud, mint a négyütemű. Ezzel számolva a 2 175-ös hengerből 2*175*2=700 köbcenti négyüteműnek megfelelő erőt lehet kihozni. Ez már eleve nincs 750, másrészt a szorzó nincs kettő. Tehát tényleg túloztam:)

Most olvastam Ternai "A motorkerékpár" című művét, 1958-ból. Ebben van szó a Góliáth gyár sorozatban gyártott direkt befecskendezős kétütemű motorjáról. Ez azért lepett meg, mert a Mitsubishi 1989-ben rohadt büszke volt arra hogy direkt befecskendezést csinált. Ez direkt befecskendezés, tehát nem az átömlőbe megy, hanem közvetlenül a hengerbe. A Góliáth megoldás nagyon hasonlít a dieseleknél bevált common rail technológiára. A kenési problémát úgy oldották meg, hogy nem a forgattyústengelyen keresztül vezetik a levegőt, hanem ott hagyományos olajzás van. De a kenési problémára más megoldás is van, lásd gázüzemű wartburg.

Ha már itt tartunk, kitaláltam hogyan kell kinéznie az ideális motornak:
két ütem, két henger, boxer elrendezés, direkt befecskendezés, kompresszor, bolygóműves sebességváltó (-> nincs külön kuplung), kardántengely. :)
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu