hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


magwas - 2004-12-30 16:30:49

Na most már tudok egy pár választ a váz stabilitásával kapcsolatos kérdéseimre, okuljatok hát ti is.

A motorkerékpároknak három féle stabilitási problémájuk lehet:

* Az eldõlés jól ismert jelenség alacsony sebességeknél, és könnyû elkerülni egy kicsit gyorsabb sebességgel.

* A remegés ( http://www2.ee.ic.ac.uk/cap/cappp/projects/2/files/wobble_0_65.avi ) az elsõ kerék magas frekvenciájú (7-9 Hz) oszcillációja. Gyakran viszonylag veszélytelen, de idegesítõ. Ez mérsékelt sebességeknél jelenhet meg.

* A lengés ( http://www2.ee.ic.ac.uk/cap/cappp/projects/2/files/weave_0_65.avi ) a teljes jármû alacsony frekvenciájú (2-3 Hz) oszcillációja. Nagyobb sebességeknél instabillá válhat végzetes következményekkel.

A kutatások az alábbiakat tudták mondani a témáról eddig:
(Based on http://www2.ee.ic.ac.uk/cap/cappp/projects/2/files/simosthesis.pdf)

* A lengõ oszcillációk tompulnak ha a vezetõ csökkenti a gördülési szöget.

* A kerék karakterisztika és a keréknyomás fontos változói a motor viselkedésének nagy sebességnél.

* A stabilitás nézõpontjából kívánatos az odalirányú merevséget a lehetséges mértékben növelni, és lehetséges hogy a hátsõ keretnél létezik optimuma a torziós merevségnek.

* Az oldalirányú merevség szokásos szintjei a kerék orsónál jelentõsen rontják a remegési módú csillapítást, a remegési frekvencia jelentõs módosítása mellett, és enyhén csökkentik a lengési mód csillapítását is nagy sebességeknél.

* Az oldalirányú torzításnak a lehetséges mértékben ellen kell állni, az elsõ villa torziós tengelyének a lehetõség szerint alacsonyra való állításával.

* Az lengés csillapításában a legnagyobb szerepe a hátsó kerék kanyarodási és kerékdõlési merevségének és relaxációs hosszának van, és az elsõ kerék hasonló paramétereinek kevésbé.

* Többek között a merev vázak, a hosszú kerékalap, a hosszú nyom és a lapos kormányszög növeli az lengési módú csillapítást.

* A hátsó lengéscsillapító legyengült csillapítása, a hátsó terhelés és a megnövekvõ sebesség erõsíti kenyarodáskor az lengési tendenciákat.

* A hátsó terhelést viselõ szerkezet megfelelõ merevsége és csillapításai sikeresen csillapíthatják az lengési és remegési oszcillációkat.

:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu