hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Matya - 2004-12-20 11:25:32

Pool!

Az elgondolás igen pozitív ,de sajnos több akadályát is látom.Ha te motort akarsz gyártani, azt kőkeményen bevizsgálják.Nulllszériát kell gyártani, amit nem érétkesíthetsz, max alkatrésznek később, hosszútávú tesztek.És akkor még egyáltalán nem biztos, hogy engedélyezik, lesz-e piaca a motornak, viszonteladók, szevizek, stb.
A legjobb az egészben, hogy motorblokkot nem is gyártathatsz forgalomba helyezésre, amíg nem homologizáltatod.Tehát el kell indulni asszem egy 500 darabos szériával, nemzetközi versenyeken is, de jehet, hogy nem annyi kell.Ez rémlik nekem.
Viszont a többi alkatrész gyártása, meg akárcsak a tervezése hihetetlen meló és pénz.CSak gondolj bele, hogy egy benzintankhoz mi minden kell.Formaterv, gyártási folyamat tervezése, présforma megtervezése, elkészítése, és utána jön csak a gyártás, ami kb 4-5 ezer, de lehet hogy csak 10-12 ezer darab után fogja neked fajlagosan elfogadhatóvá tenni ezeket a költségeket.De még mindig nem biztos, hogy el is tudod adni.
Azt hiszem el kell, hogy keserítselek, ma már nem tudsz ilyen körülmények közül elindulni, hogy ne bukj rajta iszonyatosan nagyot.
Azt hiszem nem pesszimista hullámaid vannak, hanem józan pillanataid:)))Bocs, ezt nem lehetett kihagyni.
Ja és ha más nem, akkor az probléma lehet, hogy a mai fogyasztói társadalomban az emberek inkább veszik a már jól ismert márkákat, mint egy tök ismeretlen vállalkozásét, ami ki tudja mikor szűnik meg létezni.Úgysem lehet kihozni 700-800ezer alá az árát, és valljuk be, akkor inkább veszek egy 650-es vadiúj Jawát.Nekik vannak "referenciáik".Nem véletlenül nem tervezték a blokkot, hanem veszik másik cégtől.Mellesleg szerintem a régi 500as blokkot is berakhatták volna, egy elektronikus gyújtással, meg némi vezérlésmódosítással, az is 36-38 lóerő volt.
A motorátépítés sokkal reálisabbnak tűnik, ha azt szeretnéd, hogy emlékezzenek rád.Pozitív érzésekkel, nem pedig úgy, hogy "Ja, az a hülye, aki mindenét elvesztette, mert saját motormárkát szeretett volna."
Hidd el, tudom mit beszélek, ott tanulok az említett intézményben, előtte én se gondoltam volna, hogy mekkora meló, csak katalógusból kilegózni a cuccokat egy tervhez.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu