hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-12-26 22:58:02

Attól függ, melyiknél. De általában állítható. Először hosszűval használtam, de felforralta a trafót, igaz bolgár volt az elhunyt. Szerintem a biztonság kedvéért ne legyen a zárás hosszabb 270 nél, de a 180 egész jónak tűnik.Ezért ajánlom, hogy vagy eredeti mágnest használjunk, vagy a vaslemezt, vagy ha vakaki inkább az elektronikát részesíti előnyben a mechanikai pepecs helyett, akkor a mos NAND IC-ből kialakított bistabilt, két hal jeladóval. Nekem ez utóbbi a kedvencem, az eredeti ETZ jeladó egységen kívül.
Igazából sok tapasztalatom még nincs mekkora zárást viselnek el a normális trafók, vagy hogy extrém magas fordulaton mennyire rontja a gyújtást a rövidebb zárás. Nagyon nem, hiszen a fetes gyújtás töredék mágneses térrel is elmegy a megszakítóshoz viszonyítva. A legjobb, ha rövid zárással kezdjük, aztán ha gond lenne magas fordulaton, növeljük a zárást. Ezt meg lehet csinálni a forgó vaslemez reszelgetésével pl.A két halos megoldásnál még egyszerűbb az állítás.
Ha pices előgyújtás szabályzóról van szó, akkor 180-nal kezd, aztán ha nem jó, írd át. Bár a megérzésem szerint jó lesz a 180.

Én viszont szenvedek a picekkel. Lassanként kiderült, azért voltak megbízhatatlanok az égetőim, mert idónként szar volt a gépemen a párhuzamos port egyik bemenete. Már nem az, mostmár teljesen elengedte magát. Nem gond, átszerveztem a dolgot egy másik bemenetre.
Viszont a milliónyi sebtében végzett átalakítás során kinyírtam két 12F-et, és végül az egyik com portomat is. Ez utóbbit az egyik pic küldte haza. Kitette az egyik bemenetére a 13.5 voltot. Viszont már a nagy picek szépen villogtatják a ledet.Ezt tegnap délutánra értem el. Most már tényleg csak napok kérdése, és meg lesz a riasztó, majd a gyújtás is.Az égető most már tényleg tuti, nem használ külső tápot.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu