hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2008-12-14 22:17:17

Többféle van, a régebbi az említett torlótárcsa a K-jetronic-ból.Már nem alkalmazzák.
A maiak közt is van pár vari, de lényegében egy alapon működnek.Van egy ún. hődrótos légtömegmérő, ez abból áll, hogy kifeszítenek egy ellenálláshuzalt (többnyire háromszög alakban)a szívócsőben, áramot adnak rá és mérik az ellenállás változását.Ha nagy fordulat van, jobban hűlik, ha alapjárat, kevésbé.A kapott értékeket egyszer pontosan kalibrálják mérőpadon, aztán átalakítják a jelet, hogy g/sec-ban mérje az átáramló levegőt.
Mostanában is hasonló elvű cuccot használnak, szintén a szívócsőben egy fóliát fűtenek, a többi nagyjából ugyanaz, a kijövő jel megfelel a levegőfogyasztás értékének.Van egy másik is, egy különleges alakú test áll a szívócsőben, a légsebesség hatására mindig másként örvénylik körülötte a levegő, ezt piezo-nyomásérzékelőkkel "fogják" ebből kerekedik ki az áramlásra jellemző adat, ezt sem nagyon látni szériában, nem is ismerem mélyebben.
Általában a beszívott levegő hőmérsékletét is mérik, ez kompenzációs adatnak szükséges (hideg-meleg levegő).

üdv.: R
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu