hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 26. péntek 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-11-16 16:39:53

A hal a gyújtást vezérli. Akármilyen gyújtásnál kiválthatja a megszakítót. Tulajdonképpen felfogható mágneskapcsolóként. Csak nincs benne mozgó, kopó alkatrész. Az icben a mágneses teret érzékeli az elektronika, ha megfelelő irányú mágneses térbe kerül, a kimenetét lezárja földre.Ezt utána úgy lehet felhasználni, ahogy akarjuk, attól függ mibe kel, ETZ, babetta, simó, cdi gyújtás. A hal csak a főtengely megfelelő pozicióját jelzi.
Ami a másik része a gyújtásnak, az az elektronika. Akumlátoros gyújtás esetén az elektronika áll egy kis és egy teljesítmény fetből. A bemenő jel függvényében hol vezet a nagyfet a végén, hol nem. Azaz a nagy fet szakítja meg az áramkört a trafónál. A hal vezérli a feteket, mikor szakítsanak. Azért fetek és nem tranzisztor, mert a tranzisztoron 1.8 volt veszteség van, a feten csak pár tized volt. De mind a kettőre jellemző, hogy a megszakítás gyorsabban történik meg mint a mechanikius megszakítónál, így az indukált feszültség a gyújtótrafón nagyobb. azaz alacsonyabb aku fesznél is ad még szikrát.Illetve ha tologatja az ember a motort, már kissebb sebességű tolásnál is megvan a szikra. Kissé(kissé nagyon) leegyszerűsítve a dologot, így müxik.
:: Fórumok ::
MZ (49033)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu