magush - 2007-08-22 08:59:00
Na, belevauvau én is ebbe a fojtás témába.
Szerintem sima liba. Bevallom én is úgy szándékoztam motort behozni, hogy behozom 25kw-os papírokkal, kikapni belőle a kis átmérőjű szívótorkot, aztán jó egészség 44kw. Arról nem is beszélve, hogy németeknél is így árulják sokszor a gépet, hogy jelenleg 25kw, de adom hozzá a 44kw-os szívótorkot.
Az oka pedig tényleg annyi, hogy így kevesebb sarcot kell befizetni állambácsinak (nekem korlátlan jogsim van, ez nem motivál). És énrám tényleg nem lehet azt mondani, hogy elővigyázatlan, meg felelőtlen lennék, de egyszerűen qrvára nincs értelme ennek az egésznek. A motor amit én kinéztem (Honda NTV 650) gyárilag 3 féle lóerővel érkezett a németekhez: 25, 37, 44 kw. Csak a szívótorokban volt egy szűkítés, semmi más eltérés a blokkban nincs, kívülről senki meg nem mondja. Így a talpas rendőr sem fogja kibökni, ahogy Zápkörte írja, ha minden papír OK, számok stimmelnek.
Még baleseti szituációban se, mert ha beleszálltál egy kocsiba neadjisten, amit végig fognak nézni, az ugyanaz mint közúti ellenőrzésnél: adatok, műszaki legyen, kgfb legyen, jogsid legyen rá, és itt véget is ért a műszaki része, onnnan téged visznek vérvizsgálatra. Elenyésző részben előfordulhat, hogy bírósági ügy lesz belőle, ha büntető, akkor megnézi igazságügyi járműszakértő, de ő meg csak azt vizsgálja, hogy MI OKOZTA a balesetet, hogy kopott a gumi, merre van csúszásnyom, stb - kizárólag arra válaszol, amit a bíróság kérdez tőle. A bíróság pedig kizárólag azt kérdezi, ami a büntető/polgári ügynek tárgya. De még ha ki is derül (ami már maga elképzelhetetlen fikció), milliószor láttam elsikkadni hasonló kisebb szabálysértéseket, mivel a bíróságot nem érdekli, a rendőrség meg már lezárta az ügyet.
Ha polgári ügy (kártérítés) lesz belőle, akkor mire szakértőt kirendelik, hogy megvizsgálja a motort, addigra Te (mivel a rendőrség már kiadta neked) már 3x eladtad a roncsot, vagy felújítottad, netán visszatetted a fojtást, ha parás vagy. Még ebben az 1 ezreléknyi esetben sem derül fény a turpisságra...
Amiről Fullkopy beszél, az teljesen igaz, helyesek a következmények, amikről ír, csak a lebukás esélye tart a nullához. Ilyesmi következmények akkor fordulnak elő, ha mondjuk valaki simsonba belerak egy ETZ blokkot, mert azt még az egyszeri rendőr is kiszúrja, hogy nem fajint, és tényleg berendeli teljesítményvizsgálatra.
De egy motornál, aminél minden rendben, minden gyári, csak elvileg fojtva van, nem fogja fül alapján megmondani, hogy 'ÁHÁ, kivetted a fojtást!!' Nonszensz.
Így figyelemmel a szép büntetőjogi alapelvre, miszerint a legjobb visszatartó erő nem a büntetés súlyossága, hanem annak elkerülhetetlensége, leszarom hogy mennyi adót akarnak rám kiróni, mennyi lenne a bírság, mert sose érnek utol.
Mindez az én esetemre igaz (illetve még arra se, a jawa marad egy darabig, nem lesz még belőle honda), tehát ha valaki komolyan egy hayabusát akarna 25kw-os papírral, az nem biztos hogy jó ötlet. |